• Anonym

behöver hjälp AKUT!

en familjemedlem här har fått för sig att det finns väglöss inne på hans rum (det gör det inte, lång historia) men han har ringt anticimex som ska komma och spraya här imorgon (IGEN). jag är gravid i vecka 39 och jag undrar ifall jag inte ska vara någon annanstans. det är alltså bara inne på hans rum dem ska spraya, men lägenheten är så liten, rummet ligger precis vid köket och han går in och ut hela tiden. borde jag packa väskan och dra någonstans i 24 timmar???

• Svar på tråden behöver hjälp AKUT!
  • Anonym

jo, jag läste på deras hemsida att gravida, barn under 2 år, allergiker osv ska hålla sig borta så länge lukten är kvar i rummet och det kan ta upp till 24 timmar (övriga får inte vara där på 2 timmar). jag kan ju hålla mig borta ifrån rummet i 24 timmar, men rummet kommer inte vara stängt alltid och lägenheten är så trång. man blir lite fundersam på ifall man ska dra.

• Anonym

nej dem har varit här och dem hittar ingenting, som vanligt. så jag kan lugnt vara hemma, han sa i alla fall om dem hade behövt spraya hade jag fått vara borta i 48 timmar!
    tycker att denna familjemedlemmen ska ta sig i kragen och sluta se väglöss i syne! 

Svar på tråden behöver hjälp AKUT!