• Anonym (Sophie)

Ska det vara sá här?! Hjälp mig :(

Jag tatuerade mitt ben igår, det tog ca 4 timmar. När jag gick därifrån hade jag väldigt ont, inte bara så det stramade utan hela benet dunkar och det känns som om det ska explodera. om jag går konstant gör det väldigt ont, men om jag står still bultar hela benet så mycket att benen höll på att vika sig och det kändes som om hela benet bokstavligen skulle explodera. tänkte det skulle bli bättre tills idag, men jag kan knappt stödja på benet. Otroligt frustrerande då jag har en liten 1åring här hemma.. Hjälp?

• Svar på tråden Ska det vara sá här?! Hjälp mig :(
  • Bellsiii

Oj jag har då aldrig upplevt d så, lite öm bara . Men håll koll så d inte blir infekterat .

• Anks
    Anonym (Sophie) skrev 2012-04-16 08:10:13 följande:
    Jag tatuerade mitt ben igår, det tog ca 4 timmar. När jag gick därifrån hade jag väldigt ont, inte bara så det stramade utan hela benet dunkar och det känns som om det ska explodera. om jag går konstant gör det väldigt ont, men om jag står still bultar hela benet så mycket att benen höll på att vika sig och det kändes som om hela benet bokstavligen skulle explodera. tänkte det skulle bli bättre tills idag, men jag kan knappt stödja på benet. Otroligt frustrerande då jag har en liten 1åring här hemma.. Hjälp?
    Jag tycker du borde ringa till 1177 och höra med de. Kan det vara att tatueraren råkade komma för djupt nånstans och nudda en nerv? (jag gissar hejvilt nu) Det kan jag tänka mig kan göra förbannat ont. 
  • jelina

Kan också vara en allergisk reaktion mot färgen kanske? Min kompis reagerade mot färgen när hon tatuerade sig, fick jätteont samt enorm klåda, jättestora tjocka sårskorpor trots ganska liten tatuering...

• Anonym (mycket)

4tim av intensiv tatuering är mycket, det tär på kroppen. Maken tatuera hela underarmen på en sittning, 3tim. Hela armen blev dubbelt så stor och han kände sig febrig. Precis som du beskriver dte med bultande, spänt etc kände han då. Det var helt enkelt för mycket på en gång. Men det släppte efter 2 dagars vila och tredje dagen var det helt borta. Så ta det lugnt och vila, håll det under uppsikt så att det inte blir våärre med tiden.

• Anonym (Sophie)

Tack för alla snabba svar! Hur vet man om man fått en infektion? Eller om nålen gått för djupt? Några tips på någon tillfällig smärtlindring så jag iallafall kan gå? Just nu får jag hålla i benet så högt upp jag kan och hoppa på ett ben.. Känns inte vidare hållbart..

• Bellsiii

Har du fått en infektion så kommer de bli varigt och svår läkt jag gjorde min på benet tog 3,5 Tim men upplevde Inge bultande dagen efter. Men öm är man såklart. Men gör de jätte ont så e d kanske bra att kolla upp.

• Anonym (Sophie)

Jag får nog göra det.. Jag kan inte stå på det alls.. Tror jag går till en studio i framtiden :(

• OliviaP

Ta 1 g Alvedon och 400 mg Ipren samtidigt, brukar ge bra smärtlindring

• Anonym

har en 15tatueringar och bara haft problem med en tatuering.

då jag skrev text runt vristen. då blev de som du beskrev. hade jätte ont, svårt att gå, samt
    att det stramade som om huden skulle spricka.

teori som jag fick höra att tatueraren ställt in nålen fel så att den gick något djupare än va den skulle göra.
    samt att huden är känslig nertill benet . då jag själv inte har stora vrister, utan magra.  
    har efter det inte tatuerat mig hos den tatueraren igen. och som sagt inte haft problem med tidigare eller efter
    hos mina ordinare tatuerare.

Jag smorde mkt , trotts att det gjorde svinont. då ja va så röd o de sved. fick ligga med foten utanför sängkanten. då ja inte kunde ha något som låg mot tatueringen. minns dock ine hur lång tid det tog innan de lättade.

är inte alls nöjd me tatueringen o hade gärna velat göra om den. men vet inte om jag vågar. då jag inte
    vill uppleva smärtan man hade efteråt.  

• Anonym

vill tillägga. att orsak kan även varit färgen. 

då alla mina andra tatueringar e jätte fina och inte har behov av ifyllningar. men just den.
    e skitkass..  färgen är inte alls bra.. *missnöjd*

Svar på tråden Ska det vara sá här?! Hjälp mig :(