Vilken kust i Sverige tycker du är bäst?
Vilken kust tycker du bäst om helt enkelt? Motivera gärna ditt svar
Vilken kust tycker du bäst om helt enkelt? Motivera gärna ditt svar
Västkusten är svårslaget - inflyttad hit för två år sen
Västkusten!
Jag har visserligen nyss flyttat till Sthlms-trakten men har pojkvännen och mina föräldrar kvar på västkusten så jag röstade ändå på att jag bor där för det är det som känns som hemma :)
Och självklart leder bästkusten hihi
Västkusten såklart!
Vattnet är salt och solen ska gå ner i havet
Västkusten! Jag bor i en hamnstad. Vi har klippor och milslånga sandstränder, underbara små krogar, golfbanor och riktig utomlandsfeeling. Jag älskar min stad på sommaren! Att bara sitta och grilla och se ut över havet där solen går ner och dricka vin ur plastglas, det är livskvalitet!
Höga kusten. Jag älskar verkligen de böljande landskapet och havet som ändrar karaktär tillsammans med årstiderna.
Hur långt är ett snöre?
Det beror på om jag vill bada, segla med en litet större nåt, njuta av skärgården med en mindre båt, turista och njuta av vyerna eller åka långfärdsskridsko.
Beroende på vilket skulle jag alltså kunna föredra sydvästra Skåne, syd/västkusten, Blekinge eller Stockholm, Höga kusten eller norrbottenskusten.
Jag säger ostkusten då, eftersom jag älskar Västervik, Öland och Gotland. Dessutom slipper man brännmaneter... :) Men det går inte att komma ifrån att Västkusten oxå är härlig. Jag har svårt att välja, som nån tidigare sa så beror det ju på vad man är ute efter.
Annat. Norrbottenskusten.
Västkusten. Bor i norrland men svärmor kommer från Västkusten (småstad) så där bor min mans mormor och farbröder/kusiner. Helt makalöst vackert där, åker dit varje sommar och chillar
Västkusten! Är från Göteborg men bor nu på ostkusten. Visst är Öland fint men inget kan slå bergsstränderna och saltvattnet.