• Epic Fail

Vilken kust i Sverige tycker du är bäst?

Vilken kust tycker du bäst om helt enkelt? Motivera gärna ditt svar Cool

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken kust i Sverige tycker du är bäst?
  • IsDimma

Västkusten är svårslaget - inflyttad hit för två år sen  

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Epic Fail
    IsDimma skrev 2012-04-16 08:49:08 följande:
    Västkusten är svårslaget - inflyttad hit för två år sen  
    Håller med om att det är svårslaget och speciellt på sommaren Är själv inbiten västkustare hehe!
  • tjej87

Västkusten!
    Jag har visserligen nyss flyttat till Sthlms-trakten men har pojkvännen och mina föräldrar kvar på västkusten så jag röstade ändå på att jag bor där för det är det som känns som hemma :)

• Epic Fail
    tjej87 skrev 2012-04-16 08:56:25 följande:
    Västkusten!
    Jag har visserligen nyss flyttat till Sthlms-trakten men har pojkvännen och mina föräldrar kvar på västkusten så jag röstade ändå på att jag bor där för det är det som känns som hemma :)
    Det är helt okej
  • Epic Fail

Och självklart leder bästkusten hihi

• bustjejen

Västkusten såklart!

Vattnet är salt och solen ska gå ner i havet   

• Epic Fail
    bustjejen skrev 2012-04-17 10:47:56 följande:
    Västkusten såklart!

Vattnet är salt och solen ska gå ner i havet   
    Så ska det vara Längtar till sommaren så man kan bada i havet!
  • sär skriven

Västkusten! Jag bor i en hamnstad. Vi har klippor och milslånga sandstränder, underbara små krogar, golfbanor och riktig utomlandsfeeling. Jag älskar min stad på sommaren! Att bara sitta och grilla och se ut över havet där solen går ner och dricka vin ur plastglas, det är livskvalitet!

Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Epic Fail
    sär skriven skrev 2012-04-17 11:51:27 följande:
    Västkusten! Jag bor i en hamnstad. Vi har klippor och milslånga sandstränder, underbara små krogar, golfbanor och riktig utomlandsfeeling. Jag älskar min stad på sommaren! Att bara sitta och grilla och se ut över havet där solen går ner och dricka vin ur plastglas, det är livskvalitet!
    Åh jag kunde inte sagt det bättre själv! Helt underbart
  • sär skriven
    Epic Fail skrev 2012-04-17 11:55:04 följande:
    Åh jag kunde inte sagt det bättre själv! Helt underbart

Ja! Nu längtar jag riktigt mycket. Du vet när solen precis är på väg ner och sanden fortfarande är osande varm ovanpå, så gräver man ner fötterna och det är alldeles svalt under. När man får en sån där chill längs med ryggen och kryper lite närmre elden och fyller på sitt glas. Sommar NU tack!
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.
  • Anova

Höga kusten. Jag älskar verkligen de böljande landskapet och havet som ändrar karaktär tillsammans med årstiderna.

• Epic Fail
    sär skriven skrev 2012-04-17 11:59:03 följande:
    Ja! Nu längtar jag riktigt mycket. Du vet när solen precis är på väg ner och sanden fortfarande är osande varm ovanpå, så gräver man ner fötterna och det är alldeles svalt under. När man får en sån där chill längs med ryggen och kryper lite närmre elden och fyller på sitt glas. Sommar NU tack!
    Ja tack sommar och sol tack  Solig
  • Epic Fail
    Anova skrev 2012-04-17 11:59:18 följande:
    Höga kusten. Jag älskar verkligen de böljande landskapet och havet som ändrar karaktär tillsammans med årstiderna.
    Där har jag aldrig varit faktiskt.
  • Mentat

Hur långt är ett snöre?

Det beror på om jag vill bada, segla med en litet större nåt, njuta av skärgården med en mindre båt, turista och njuta av vyerna eller åka långfärdsskridsko.

Beroende på vilket skulle jag alltså kunna föredra sydvästra Skåne, syd/västkusten, Blekinge eller Stockholm, Höga kusten eller norrbottenskusten.  

• Ankissen

Jag säger ostkusten då, eftersom jag älskar Västervik, Öland och Gotland. Dessutom slipper man brännmaneter... :) Men det går inte att komma ifrån att Västkusten oxå är härlig. Jag har svårt att välja, som nån tidigare sa så beror det ju på vad man är ute efter. 

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Kiiwii

Västkusten. Bor i norrland men svärmor kommer från Västkusten (småstad) så där bor min mans mormor och farbröder/kusiner. Helt makalöst vackert där, åker dit varje sommar och chillar

• semlorna

Västkusten! Är från Göteborg men bor nu på ostkusten. Visst är Öland fint men inget kan slå bergsstränderna och saltvattnet.

Svar på tråden Vilken kust i Sverige tycker du är bäst?