• indiemorsa

Ta med amningskudde till BB?

Hej!

Har fått låna en amningskudde som jag tänkte använda när bebisen kommer men nu undrar jag om man ska ta med sig kudden till BB så att man kan få hjälp redan där, med teknik och dylikt?
    Tror ni man behöver ta med sig den (den är ju rätt bökig) eller är det lätt att få rätt teknik med den när man kommer hem sen? 

• Svar på tråden Ta med amningskudde till BB?
  • Momalicious

Vi hade inte med den men önskar att vi haft det, det är sååå mycket skönare att amma med den än med en vanlig kudde som jag gjorde på bb. Men de hjälper ju dig med amningen oavsett om du vill ha hjälp! :)

• Mlir

tyckte inte det var några problem att få rätt teknik med amningskudden hemma ;) däremot hade den varit skön o ha på bb då det inte fanns något bra sätt att amma utom att ligga i sängen vilket inte funkade som amningsmetod för mig. Annars hade de en väldigt obekväm fotölj att sitta i som inte avlastade det minsta. Jag använde huvudkudden att stötta upp min bebis med på bb.

Kommer dock inte ta med mig amningskudden denna gång heller då den är stor o bökig :) Men får vi stanna kvar som vi fick sist får maken åka hem o hämta den. Men jobbig o släpa med till förlossningen.

• Sisisisi

Jag har inte känt att jag haft behov att ha med den till BB, men hemma har det varit väldigt skönt att ha amningskudde!

• Fru Ottlia Lovisa

Jag tyckte inte alls det behövdes. De har massor av kuddar om man vill ha det. Själv tyckte jag bara det var bökigt med amningskudde och liggammade mycket. Det funkade förvisso inte i början innan dottern lärt sig att äta rätt, men när vi fått kläm på det kastade jag amningskudden lång väg. (Det är en gren de faktiskt överväger att ta med i OS ).

Bästa amningskudden när jag satt och ammade var faktiskt en "Lusy Blom" från ikea.

• Sade

Svärisarna fick åka hem till oss och hämta amningskudden. Tyckte att den var super att ha i början innan jag fick till amningen. Så, jag skulle ta med den till bb.

• QueenObscene

Du får hjälp med amningen ändå och går kuddar om du vill, när jag var på bb hade de t o m amningskuddar men jag använde vanliga. Liggammade mest faktiskt...
    Har amningskudde hemma och den är toppen men den kändes klumpig att ta med til bb. Det är ingen speciell teknik med den.

• Isolde81

Önskar att jag haft med den även om det fungerade med en vanlig kudde. Nästa gång ska den absolut med.

Svar på tråden Ta med amningskudde till BB?