• Virriga Vera

Vad är viktigast priset eller kvalitén?

När ni skall handla, stort eller litet vad är då viktigast för er. Priset eller kvalitén? Hur pass noga kontrollerar ni innehållsdeklarationen där det finns en, kollar ni produktfakta och tester när det gäller andra varor?

Jag själv försöker prioritera kvalité men ibland så får priset avgöra.

• Svar på tråden Vad är viktigast priset eller kvalitén?
  • Majsan70

Det är oerhört sällan jag läser nåt om det jag skall köpa..undantaget telefon o datorprylar.
    Ibland får priset avgöra ibland kvaliten. Det beror helt på vad det gäller.
    Haha o jo när det gäller katter så gör vi hemläxan noga innan vi köper en ny.

• katalysator

Beror helt och hållet på vad det gäller. Ju dyrare vara, desto viktigare blir kvaliteten. Och ju mer något ska användas, desto mer prioriterar jag kvalitet. Vardagsskor (som jag har varje dag, går mycket i, jobbar i, etc.) vill jag till exempel köpa riktigt bra så de kan få kosta, medan "nån gång ibland"-skor (typ festskor) kan få vara billigt slit och släng för att det är roligare att ha flera olika par att växla mellan än att bara ha ett par i superkvalitet.

Mat brukar jag oftast prioritera bra kvalitet, ekologiska märken, hög kötthalt, etc. men jag har också vissa enstaka varor som känner mer okej att köpa i lågprisformat för att jag vet att de smakar bra eller till och med bättre.  

• Hannah76

Beror ju helt på vad som ska inhandlas?
    Kvalite är ju alltid viktigt. Men högt pris är inte alltid detsamma som kvalite.

• Flaminia

Det beror väl lite på vad jag ska köpa. När det gäller vissa kläder (jeans, jackor m.m.) och skor som jag har på mig ofta kan jag betala rätt mycket för god kvalitet. När det gäller teknisk utrustning, t.ex. kamera och mobiltelefon brukar jag kolla produkttester och jämföra pris och kvalitet noga. 

• jassikan

Beror på vad jag ska köpa.

Men oftast är kvalitet viktigt. Men då priset också avgör så köper jag inte det dyraste men sällan det billigaste heller. Ligger nog oftast i mellanskiktet vad gäller priset men med bra kvalitet. Man får oftast vad man betalar för

• cattitude

Jag har alltid prioriterat kvalitet för då vet jag att jag får bästa varan

• en glad

När det gäller mat är kvalitet viktigast. Ex köper jag bara ekologiskt svenskt kött och även andra varor ekonologiskt så långt det går ....

Vitvaror mm har vi särskild kravspec på. Ex möjlighet till olika inställningar för att få flexibla program på disk, tvätt mm samt möjlighet till fördröjd start för att kunna utnyttja billig nattström.  

Svar på tråden Vad är viktigast priset eller kvalitén?