Loriyana skrev 2012-04-16 21:26:28 följande:
Jag var ensam när jag fick min dotter. Det var det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Jag trodde allvarligt att jag skulle dö. Barnet hade för kort tungband och kunde inte suga ordentligt, hon bara skrek och skrek. Jag fick mjölkstockning och skyhög feber. Ringde till BB och de sa bara att de tyvärr inte hade plats.
Jag minns inte riktigt allt nu, bara att jag brann upp av feber och att barnet skrek. Men min mor kom och la mig i ett svalt bad. Sedan tog hon in oss till sjukhuset och barnet fick tungan klippt.
Men min mor var tvungen att gå tillbaka till jobbet och jag var ensam med barnet och vi hade det fortfarande svårt. Min feber verkade inte riktigt vilja ge med sig. Jag var desperat efter hjälp och bönade och bad BVC om att hjälpa mig. Efter tre månader på väntelistan fick jag kontakt med en psykolog som hjälpte mig få familjestödjare. Efter det blev det bättre. Men jag hade hunnit drabbas av förlossningsdepression och det blev ett par tuffa år framöver.
Ångrar dock inget. Är otroligt glad att jag har min älskade dotter. Det enda jag är ledsen över är att jag inte behandlades bättre av BB, att de skickade hem mig pga platsbrist, att de inte kollade barnets tunga och såg till att amningen kom igång, att jag inte fick hjälp efter förlossningen snabbare, att min mamma inte tog ledigt från jobbet när hon såg hur pass dåligt jag mådde. Allt detta känner jag mig lite bitter över. Känns lite som om jag gick miste av första tiden med min dotter....tid som jag aldrig kommer få tillbaka.
Usch va tråkigt att du fick så jobbig start!
ts. precis som allt annat så är det individuellt men om vi förutsätter en normal förlossning, att du (om du vill) stannar några dygn på bb så amning kommer igång mm. så kan du absolut klara dig själv- fixa matlådor mm innan och fyll frysen och skafferier med färdigt/lättlagat/gott! Du kommer klara detta, lovar, men var för den sakens skull inte rädd att be om hjälp om du behöver!