• Exra46

Förslag på BILLIG o BRA allinclusive resa i augusti

Vi har åkt 3 år i rad i augusti med våra barn som nu är 4 och 6 år.  en gång till Alcudia och 2ggr till Side i Turkiet. Vi vill åka i augusti i år igen, men nu har vi rustat mycket hemma och har rätt stram semesterbudget.  Tidigare resor vi har gjort så har vi åkt på stora resort med ving och fritidsresor.  Resorna har kostat ca 30.000 med all inclusive.  Nu vill vi försöka komma iväg på runt 20.000 ..

Grekland, turkiet, eller Mallorca.

Vi vill ha rätt nära till stranden, gärna all inclusive och max 1 timmes buss transfer från flygplatsen.

Tar gladeligen emot tips på hotell och researrangörer.
    Vi åker från Arlanda.

• Svar på tråden Förslag på BILLIG o BRA allinclusive resa i augusti
  • Exra46

Tack, har kollat lite där men jag tycker ändå att det drar iväg i pris.

gärna fler tips tack ! 

• Min älskade dotter

Apollo har medelhavsrea nu! Vi bokade en resa till Kreta , 4 stjärnigt hotell, tvårumslägenhet, för oss två vuxna och ett barn på 1 år. Totalt med mat på flyget och transfer gick allt på 10700!

• Exra46

"MIn älskade dotter"  vad var det för hotell ?    Låter ju intressant. !! 

• Min älskade dotter

Gå in på apollo och sen "medelhavsrea", kolla sen på all inclusive men också 4 stjärniga (på vissa har man möjlighet att välja till all/semi inclusive.). "Vårat" hotell är slut men kolla i listan på deras hemsida ifall du hittar nåt!

• Exra46

Har kollat lite, grekland fanns det lite men jag har så dålig koll på grekland.  Kan ni ge något tips på bra ställe ?  Vill ha nära havet och max 1 timmes transfer från flyget.

• Min älskade dotter

De öar som fanns kvar har jag inte så stor koll på faktiskt..Rhodos tror jag det fanns nåt kvar på, rhodos östkust. Har inte varit där men mer barnvänligt än t.ex. Rhodos stad. Ixia/Ialyssos är annars bra, man kan dock störas lite av flygplanen...Annars skulle jag säga Kreta. Rethymnon e mysigt men lite lång transfer tycker jag. Vi valde Agii Apostoli, sandstränder o länggrunt och rätt nära flyplatsen, alltså inte så lång transfer! Lätt att ta sig in till Chania med buss om man vill! Sen finns Platanias, oxå på Kreta, jättefint men dock inte långgrunt.

Sammanfattningsvis skulle jag säga Agii Apostoli! Kolla hotellen, behöver inte vara jättedyrt faktiskt fast det inte är på "rean". 

• CeeJay

Vi åker nu i maj till Kreta och då går en vecka med all inclusive på runt 21000 kr för oss fyra. Dock var det väldigt lång resa till hotellet (som vi missade när vi bokade, men det går nog bra )

Förra året var vi utanför Side i Turkiet, på http://www.ving.se/turkiet/side/sea-world-resort-spa. Bra och billigt !! 

Svar på tråden Förslag på BILLIG o BRA allinclusive resa i augusti