Vad passar min kroppstyp? HJÄÄÄLP!
Jag är likadan, fast inte lika lång. Och mycket tjockare. Men jag har mycket korta ben och mycket lång överkropp för min längd. Vad som fungerar för mig:
- Kjol! Jag har aldrig byxor. Kjol eller klänning, för det döljer mina korta ben och slankar av intrycket.
- Tight och stretch. Glöm empireskärning, vi ser bara ut att vara på smällen då! Jag har trikåjumprar eller linnen + söt kofta och så kjol. Eller klänning som sagt.
- Linnen i mängder! Det finns inte ett plagg jag kan knäppa över brösten som samtidigt sitter okej i midjan. Därför köper jag alltid linnen för att ha under klänningarna/skjortorna så att de kan vara knäppta i midjan men inte över brösten. Så här: http://enligtellen.blogspot.se/2012/04/fredagen-den-13e.html
- Köp klänningar där "överlivet" delas i midjan. För oss med stora bröst hamnar delningen istället under bysten, men det ser inte så konstigt ut. Det fungerar!
- Köp aldrig material som stramar, du kommer känna dig obekväm och det funkar inte. Mjukt och stretchigt helt enkelt.
Om du ska köpa en helt ny garderob hade jag satsat på några basklänningar och riktigt snygga svarta/enkla kjolar som du sedan kan matcha med snygga toppar, cardigans, roliga strumpbyxor etc.
Inga kläder i affärerna är gjorda för oss med timglasfigur, vi får helt enkelt lösa det på andra sätt.