Inlägg från: tobiq |Visa alla inlägg
  • tobiq

Vad passar min kroppstyp? HJÄÄÄLP!

Jag är minst sagt frustrerad för jag vet verkligen inte hur jag ska klä mig längre!

Jag är lång, 178 cm, med breda höfter och ganska stor byst (E-kupa), för tillfället rätt överviktigt, väger omkring 80 kilo men det finns trots allt en antydan till midja och enligt alla "så ska du klä dig"-guider är jag timglasformad. Problemet är att timglasformen endast verkar tillhöra korta kvinnor, så jag är helt rådvill. 

Allt jag beställer hem ser ut som fan, byxorna går inte upp över låren och knappar kan inte knäppas över bysten. Empireskurning får mig att se höggravid ut och även om jag väljer toppar i stora storlekar (42/44) så hamnar skurningen mitt på bysten, vilket är underligt för det finns ju kvinnor med betydligt större bröst. Jag har väldigt lång överkropp vilket brukar ställa till det för det mesta blir för kort.

Någon som kan hjälpa? Snälla!!   

Moa-08 Svea-10
  • Svar på tråden Vad passar min kroppstyp? HJÄÄÄLP!
  • tobiq

TUSEN TACK för alla era tips! Jättemycket bra som jag inte hade tänkt på, man tycker ju att det _måste_ gå att kunna klä sig snyggt på något sätt:)
    Vilka affärer brukar ni handla i förutom det som länkats? Det får gärna vara hyfsat låg prisklass då jag är fattig student och verkligen behöver en heeeelt ny garderob!

• tobiq

Bonanza, vilket material menar du när du säger mjukt och stretchigt? Allt jag har som är stretchigt är liksom sladdrigt och väldigt osmickrande för valkar och kärlekshandtag...

• tobiq

Buobä
    Båda klänningarna är fina! Men som du säger ha dom flesta en tendens att inte alla sitta bra över bysten, är nog dumt att beställa utan att prova (har ett antal såna oanvända plagg som ligger och skräpar...).

Bonanza
    Så det är alltså möjligt! Hehe. Det finns hopp!:)

Svar på tråden Vad passar min kroppstyp? HJÄÄÄLP!