• Micci

Hundvakt valp.

Har inte själv hund och har aldrig haft valp så därför undrar jag nu över detta:

Hur ok är det att titt som tätt lämna bort en 10-12v valp som man precis skaffat sig?
    Den har redan haft minst 4 olika hundvakter. Och den är i stort sett aldrig hemma hos sig själv. Dessutom där den befinner sig som mest är det allt som oftast fest och fylla.

Rent spontant känner jag att detta inte är ok. Så vad säger ni??

• Svar på tråden Hundvakt valp.
  • DenSomÄrLiteStörd

Nej det är inte okej tycker jag :( I början ska man väl lära känna valpen med, och den behöver väl ett riktigt hem och stabil tilllvaro eller så , :( Blir ledsen när jag hör om folk som skaffar hund men inte tar hand om dem ordentligt :( 

• Äppelmamma

stackars valp.....
    klart att det inte är ok
    valpen måste ju få knyta an till sin nya flock (familj) och bli trygg.
    våran valp som är 11 veckor ska få vara hos sin mamma hos uppfödaren då vi ska på bröllop nästa månad (min syster som bor i Umeå ska gifta sig & vi måste flyga dit)
    hade varit alldeles för tidigt att lämna bort henne till någon okänd nu i början.    

• dezibel

Det är inte acceptabelt överhuvudtaget!!

• slutatsnusa

sorgligt
    spräck mina förutfattade meningar och säg att det inte är en amstaff eller pitbull!
    min dotter som kollar annonser på blocket har konstaterat att i alla annonser där en av ovan nämnda raser säljs (ofta ca 1 år gamla) så syns en massa tatuerade människor som sitter runt ett bord fyllt med ölburkar.

• Micci

nej en liten hund. ingen amstaff pitbull eller liknande.

• slutatsnusa
    Micci skrev 2012-04-19 22:55:35 följande:
    Nej inte en chihuahua heller.
    va skönt!
    där sprack alla mina fördomar och det är det bästa som finns
Svar på tråden Hundvakt valp.