• Anonym (6)

Hur få bort valk över naveln??

det som tidigare var ett sex pack är nu förbytt mot en tjock fettvalk- över naveln dessutom. Den är största delen på hela magen vilket gör att jag ser extra fet ut när den sticker ut har alltså en valk- blir smalare- sen lite större igen.

valken str ut även när jag står upp så tighta tröjor går fetbort, vilket är synd då jag annars gärna framhäver min byst (hade stor byst även när jag var smalare)

Förstår att jag behöver gå ner lite i vikt eller träna  på rätt sätt lever inte lika nu som jag gjorde förr..

får jag brar bort valken ser jag inte alls så tjock ut men vet av erfarenhet att jag behöver bli smal väldigt smal för att få bort/minska valken- vilket jag såklart gärna vill men i väntan på det så vill jag se normalsmal ut utan valk mitt på magen.

känner fler som är betydligt större än mig men som har en annan kroppsform vilket jag tycker gör att de inte alls ser lika stora ut som min fast jag ser att de egentligen är större, deras mage är mer jämnformad även om den inte är platt.

Vad kan det bero på att min mage ser ut så?

för lite träning och fel kost så klart men jämfört med de jag känner ligger jag bra till men har ändå korvmage                

vilka övningar tror ni kan hjälpa att få bort den?? 

• Svar på tråden Hur få bort valk över naveln??
  • Minna76

Strunta i valken, det är ändå ingen annan än du som ser den eller bryr sig i den.

• Anonym (6)

he he kanske är så, ingen som kommenterat det iaf:)

• Anonym

kör plankan varje dag. Motionera.
    Ät inte kolhydrater

• Anonym (samma)

Jag är som du, har oxå "två magar". Hade en sån även som jättetränad för några år sen när jag vägde 47 kg och hade 13 %bf... Alltid en liten grej som putar ut ovanför magen, oavsett vikt! Sjukt irriterande! Men det är nog så man är, tänk på typ marilyn monroe och andra tjejer från från samma tidpunkt, de har lite åt det hållet flera av dem.

Jag har märkt att den minskar liiiite i stl när jag drar ner på kolhydrater och kör mkt kondition. Helt enkelt för att kondition bränner mer kcal just för stunden och det verkar den där övermagen inte gilla. Flört Magövningar gör ingen större nytta för mig, jag har sjuka magmuskler som nästan putar ut istället så just kondis är mitt tips! Ser att du fått andra tips så det är nog bara att prova sig fram. Testa en mån med varje tips så får du själv se vad som funkar.  

• Anonym (6)

ja tack får försöka testa mig fram.

har ett sånt där hjul som var poppis för några år sedan som man rullar fram och tillbaka på (inte den där lätta varianten som skjuter en tillbaka utan den tuffa sorten där man får dra allting själv åt alla håll)

tror ni den kan hjälpa fast jag väger mer nu, förut kände jag i armar rygg och mage men vet inte om det hjälper för just den valken testa går ju alltid men fråga är om jag orkar både den och plankan kanske bra att varva eller ska man träna samma sak.

har kommit igång med orbitrec/crosstrainer och där tränar man ju också armar- jag har nog inte så starka armar-än att jag pallar alltihopa 

skönt på ett sätt att det är flera än mig som har samma problem eller hur man nu säger, men trist för dig så klart.

• Anonym (samma)

Haha, så lite så... Eller ngt.

Jag upplever att jättemycket magträning kan ge mig putmage, men jag tränar å andra sidan ungefär tre ggr så mkt som de flesta andra i min omgivning så...

Prova magövningar och kondis!! Ge det en månad!   

• Anonym

man måste träna de inre musklerna först annars får man putmage effekt.
    läs olga rönnbergs blogg om det

• Anonym (samma)

När jag väl kör mage så kör jag nästan alltid coreträning. Nästan aldrig vanliga magövningar. Men putmagen är där ändå! Sen beror det även lite på hur krökt ens ryggrad är.

Man ska alltid stärka inifrån och ut, det är en grundregel. Jag har en karriär inom bodyfitness bakom mig, så jag har ganska bra koll på tillvägagångssätt och övningar... Glad Men att kroppen ändå inte gör som man vill, tja, då finns det ofta andra orsaker. Men man måste börja ngnstans! 

Svar på tråden Hur få bort valk över naveln??