• PojkMamma85

hur lång tid tog er igångsättning ?

Jag undrar som sagt hur lång tid de tog för er som fått igångsättning att få bebis i famnen!
    Ja

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 17:43
    Kommer nog få igångsättning pga mkt besvär, detta är min 3e graviditet, första barnet är snittat, andra barnet född vaginalt!
  • Svar på tråden hur lång tid tog er igångsättning ?
  • Mercurialis

Från första igångsättningsförsöket (gel på opåverkad livmodertapp) tog det 47 timmar. Det hände absolut ingenting.
    Från fjärde och sista igångsättningsförsöket tog det 14 timmar.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Vitblomma

Det var med mitt andra barn, och från att de gjorde så vattnet gick så tog det knappt en timme tills jag hade sonen i famnen.

• Tiiinaaa

Fick en gel på livmodertappen åtta på morgonen. Nio på kvällen kom första värken. Sen gick de undan, hade min bebis kl ett på natten. Så själva värkarbetet + förlossning tog bara 4 timmar men en lång väntan innan:)

• PojkMamma85

kan lägga till att min andra startade spontant.
    jag fick kraftiga sammandragningar på onsdagen, på fredagen kom jag in på FL och var då öppen 3cm runt 13 sen kl 20.15 var jag öppen 5cm och han föddes 20.57, kan de spela in hur snabbt de går?? 

• Loncelot

Min väns igångsättning tog ca 8 timmar, min syster ska göra igångsättning 9maj får se hur länge den tar.

• Mercurialis
    Mercurialis skrev 2012-04-17 17:43:53 följande:
    Från första igångsättningsförsöket (gel på opåverkad livmodertapp) tog det 47 timmar. Det hände absolut ingenting.
    Från fjärde och sista igångsättningsförsöket tog det 14 timmar.
    Igångsättningen gjordes i vecka 36+1 och det var mitt första barn.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden hur lång tid tog er igångsättning ?