• PojkMamma85

hur lång tid tog er igångsättning ?

Jag undrar som sagt hur lång tid de tog för er som fått igångsättning att få bebis i famnen!
    Ja

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 17:43
    Kommer nog få igångsättning pga mkt besvär, detta är min 3e graviditet, första barnet är snittat, andra barnet född vaginalt!
  • Svar på tråden hur lång tid tog er igångsättning ?
  • Höghus

4,5 timmar från att de tog hål på hinnorna till att bebis var ute. (blev igångsatt i v.39 pga preklampsi)

• emmak

18 timmar från att jag fick gel på tappen tills jag hade sonen i famnen.

• Nina 566

Ca 4-5 h från att hinnor och dropp sattes. Hinnor togs ca kl 11 och dropp kl 12, klockan 13 hade jag riktiga värkar och kl 16,18 kom han ut... =)

Jag var "mogen" och hade mjuk tapp. 

• såärdet

48 timmar, slutade med akutsnitt

• ssaandrah

Kommer antagligen bli igångsatt imorgon eller iallafall innan fredag (har havandeskapsförgiftning och har BF på fredag, och det ville inte att jag skulle gå över tiden). Lägger till som favorit

• Familjen L

Andra barnet, 42+0. Bm tog hål på fosterhinna 17.30. Var öppen 3cm då. 22.30 kom sonen ut. Värkarna började bli riktiga nästan på engång då hinnan togs.

• leende guldbruna

4de barnet,igångsatt v 38+ 5 tog 14 timmar tills jag hade bebis i famnen :) igångsatt med tablett på livmodertapp var sjätte timme, fick 2 tabletter.

• Nina 566
    Familjen L skrev 2012-04-17 18:01:29 följande:
    Andra barnet, 42+0. Bm tog hål på fosterhinna 17.30. Var öppen 3cm då. 22.30 kom sonen ut. Värkarna började bli riktiga nästan på engång då hinnan togs.

Jag upplevde också att värkarna kom snabbt. Och dom höll typ i sig hela tiden. Hade knappt någon paus emellan...
    det tyckte jag var jobbigt med igångsättnigen, 
  • cia88

Fick en gel på livmodertappen kl 19 på fredagskvällen fick värkar under natten, 
    vattnet gick kl 10 på lördagen men sen gick det långsamt fick dropp och sonen föddes 02.48
    på söndagen 

• MariiieL

Jag blev igångsatt i vecka 36+0 kl 11.30. Det var första barnet och personalen förberedde mig att inget skulle hända innan midnatt iaf. Men sonen är född kl 16.00.
    Så det gick undan =)

Marie 

• mimamima

Det tog ca 12 timmar, hade tid för igångsättning pga 1v över tiden, högt blodtryck mm. Var öppen 4 cm. 16.30 tog dom hål på fosterhinnan, vid 18 och Hon är född 05.34.... :)
    De fick stänga av droppet ett tag för att värkarna kom hela, hela tiden...

• sanlun

Fick gel på livmodertappen. 9 timmar senare kom hon. Vattnet gick kanske 1 timme innan hon kom...

• Oreos

Jag blev igångsatt pga långvarig vattenavgång.
    Fick droppet vid 11, första värken vid 12.30 och sonen är född 15.08

• fiffilin

Jag var inte mogen o sattes igång med gel. Gelen lades 12.15 o 04.08 är han född (med klipp o sugklocka). Den första molande mensvärken kom smygande redan innan 13.

• HelenFr

Jag hade omogen livmodertapp och sattes igång med gel i v38+3 kl 11, kraftiga värkar från 13 och 23,31 var hon ute, så 12,5 timme tog det...

• vildaungarnasmamma

Var helt mogen och öppen 3 cm.
    Hade gått 6 dagar över tiden.
    Detta var mitt fjärde barn men min första igångsättning.

Från det att de tog hål på hinnorna (de startade igångsättningen så) så är min son född 2 1/2 timme senare

Svar på tråden hur lång tid tog er igångsättning ?