• Vinxen

www.asos.com HJÄLP!

Hejsan

Finns det NÅGON som beställt kläder härifrån?
    Hur är storlekarna?  Jag har vanligen storlek 42-44 ca men när jag mäter mig så skall jag enligt deras mått mätt va en storlek 48-50 typ. Känns lite väl mycket. Hur har det vart för er? 
    Vill vet allt.. bra som dåligt :)  

• Svar på tråden www.asos.com HJÄLP!
  • jådåsåatt

Jag älskar ASOS, köper därifrån nästan varannan månad iaf.
    Jag har aldrig mätt eller kollat på deras storleksguide men jag beställer alltid 10 och jag är en 38. De är alltså rätt normala i storlekarna, möjligtvis lite mindre ibland. Men då pratar jag om deras egna märke.
    Men jag har svårt att tro att du skulle behöva gå upp två storlekar.

• Girle

Jag tycker nog att du ska gå efter deras tabell, den finns ju där av en anledning. Jag upplever Asos som normal till något liten i stl. Är allra oftast 38 i klänningar, men enl asos 40. Beställde senast för två veckor sedan och gick enligt deras tabell. Klänningarna sitter perfekt! Lycka till

• Smietje

Håller med. Älskar Asos!
    Jag väljer gärna en storlek större när det gäller asos eget märke, men jag är precis mellan 38 och 40 oftast.
    När det gäller andra märken som asos har väljer jag min vanliga storlek. Jag har varit väldigt nöjd med allt. Köper oftast lite lättare plagg eller accessoarer från Asos. 1 klänning har blivit lite fel i modellen på mig för jag glömmer av att jag inte är lika lång som modellerna ;)

• Limonella

Jag har handlat från asos tre gånger tror jag och generellt varit nöjd. Jag är vanligtvis mittemellan 40 och 42 lite beroende på skärning och modell på kläder och asos eget märke brukar jag ta 42.

Svar på tråden www.asos.com HJÄLP!