• spej

september 2012

Halloj!!! Får man hoppa med här??

Väntar mitt tredje barn med bf 22 september, har 2 flickor som är födda 06 och 08 och på RUL i måndags så kunde vi se vår tredje lilla tös.

Jag har känt sparkar och kullerbyttor i några veckor nu eller som min 5 åring säger "bebisen hoppar nog hopprep med navelsträngen nu".
    Hon har kunnat känna rörelser med sin hand på min mage och älskar att krypa upp hos mig i soffan på kvällen och titta på barnprogrammen med en hand på min mage :).

Jag går hemma och är sjukskriven sedan 4 veckor tillbaks pga foglossning och ischias, har fått kryckor av sjukgymnasten som jag har när jag går längre sträckor och på måndag ska jag få hämta en tensapparat.

Såg att ni har skrivit lite om sömn och sista veckan har jag äntligen kunnat sova 5-7 timmar i sträck utan smärtor och toabesök, det är verkligen guld värt.

Kul att kunna följas åt genom krämpor och glädje!!           

• spej

Ja det är mysigt med stora barn denna gången , de är så förväntansfulla här och delar verkligen glädjen.
    Kan rekomendera en sida som heter babycenter.com där kan man se animerade 3d filmer om bebisens utveckling mm. Mina tjejer tycker det är jättekul att se.

Ja jag var nästan lite nervös för att dom skulle säga att det är en pojke, är nog en riktig flickmamma. men som jag och en kompis diskuterade så vill man ju ha det man får :) 

Lilla bambi: Sa dom flicka till 98% så är det nog säkert en lite tjej.
    Hon kommer säkert att bli ordentligt ompysslad av sina storebröder.

Helenas och jörgens: Kul att ha en 11 åring, då behöver man kanske inte oroa sig så mycket över när hon vill vara delaktig när bebisen har kommit. Jag är lite nervös över att mina tjejer ska försöka bära eller eller något annat sen om man råkar vända ryggen till.

Såg ni könet själva på RUL?? För oss så lyckades hon få upp en bild av lilltjejens rumpa och visade tydligt blygdläpparna och det var ingen tvekan om att det inte fanns en snopp där.

Jag är lite irriterad över folk i vår närhet (bl a svärmor) som säger " Hoppas det blir en pojke nu för det vill väl pappan ha". Men pappan är väldigt glad över sina 3 prinsessor och skulle aldrig önska sig något annat än en frisk bebis.    

• spej

Vi bor utanför Örebro!! Vart bor ni andra??

• spej

Lillabambi: Usch och fy för magsjuka, hoppas ni andra klarar er och att sonen har kryat på sig!!

Har inte haft igång datorn på några dagar och därför inte heller hunnit skriva något här. Igår hade jag klädrensardag i min och tjejernas garderober, vi ska ha loppis hos min mamma om några veckor så ut med det gamla så hoppas vi på att tjäna igen lite pengar för då blir det shopping av sommarkläder.

Såg att ni har skrivit lite om att gå hemma, det gör ju jag också. Andra veckan av min sjukskrivning höll jag på att bli galen och nästan klättrade på gardinerna men nu har jag kommit in i skön rutin. Gör mer de dagar jag orkar och nästan inget när jag har ont och det är jobbigt. Har tjejerna på dagis mellan 9:30-15:30 varje dag men ibland hämtar jag tidigare och ibland får de ledigt och då hittar vi på något.

Det bästa med att få vara hemma förutom att det skonar kroppen är att jag nu har tid och ork mycket mer med barnen. När jag jobbade hade jag så fruktansvärt ont hela tiden så all ledig tid ville jag bara ligga ifred och inte prata med någonoch det gjorde ju att familjen blev otroligt lidande.

Har haft så ont 2 dagar denna veckan efter att ha gjort mer än jag borde i helgen, envis absolut och det fick jag lida för sen. Fick be min 5 åring att hjälpa mig på med byxor och strumpa på morgonen för jag kunde inte lyfta höger benet.

Försöker även kämpa med att inte gå upp för mycket i vikt denna gången när jag bara går hemma, lätt att det blir lite tröst gott ibland och gärna en fika med vänner.
    Hur känner ni andra med det här med vikt??           

• spej

Måste bara tipsa er också!!!
    Var och hämtade ut Babytobe boxen idag på apoteksgruppen, bra innehåll tyckte jag.

*Becuirsalva (typ vårdande bodylotion) Kanon till torr hud vi har använt den till vår lilla dotter som har väldigt torr hy
    *2 st nappar
    *En liten necessär med olika små provflaskor från natusan och en badleksak
    *2 st Föräldrar och barntidningar (visserligen mars och aprilnumrena men går ju att läsa i solstolen ialla fall :)
    *Pappatidning

• spej

Man går in på apoteksgruppenssida och klickar på babytobelänken och sen fyller man i personuppgifterna.

Lillabambi: Vi har 3 st apoteksgruppen i örebro och inget av dom ligger i närheten av där jag brukar vara och jag har haft ordernr uppskrivet i mobilen och tänkt att får jag vägarna förbi så hoppar jag väl in. Igår helt oplanerat stannade vi och handlade brevid ett sådant apotek så då passade jag på.
    Man behövde bara skriva upp ordernummret och sitt personnr på en lista så fick man boxen, så din man eller någon annan kan nog hämta ut den åt dig.

Jag har inte heller några egentliga problem med vikten i vanliga fall, visst några extra kilon som gärna får försvinna men men. Vill dock inte gå upp så mycket och nu när jag är så orörlig känns det lite jobbigt. Som tur är jag mest sugen på frukt, grönsaker och salt skinka så det går kanske bra ändå. Får bli många och långa promenader med barnvagnen sen.

Vår ekonomi är helt okej, jag har ju blivit beviljad sjukpenning från fk och mannen har fast jobb. Han ska byta jobb nu i juli och kommer då gå upp i lön och få tjänstebil så det ser bra ut för framtiden.       

Svar på tråden september 2012