Inlägg från: Bamsing10 |Visa alla inlägg
  • Bamsing10

september 2012

Hej! Väntar mitt första barn med bf 5 oktober trodde jag, men på rul igår blev jag framflyttad till 30 september :) bor i Vänersborg.

• Bamsing10

Tack helenasochjörgens :) tycker inte att min mage syns så mycket utan tröja men när jag har tröjan på mig då syns den bra, lite konstigt :P vad härligt med sparkar! Själv har jag bara kännt lite "bubbel" så där som man kan känna i början :) fast jag är några veckor efter dig i v 19 (18+4) närmare bestämt :)

Hur stora var era på ultraljudet ? När jag läst på olika sidor om hur stora dom är så tycker jag min verkar vara lång och smal 18 cm lång och 193 gram tung :P i vecka 19

• Bamsing10
    Helenasoch jörgens skrev 2012-05-04 09:55:13 följande:
    så lite så bamsing:) ja underbart med sparkar, ska till barnmorskan idag o lyssna på hjärtat...
    går hos barnmorskan typ varannan vecka.. för har konstant oro o ångest plus äter medicin.,. lite jobbigt men många tycker det  e bra att ja tar tag i det, lidit av ångest många år:(
    när vi va på ulraljudet så vägde den 200 nånting tror jag:)

21+0 imorgon går jag in i:)
    går rätt fort nu.. snart  ebebisarna här:)

vore kul o följas åt då med
    Det lät ju inte bra med oro och ångest :/ Vi får hoppas det blir bättre när bebben kommer :) 
    Okej då var det inte så långt ifrån vad min vägde  :)  

JAA! Visst går tiden otroligt fort, tänk om 20 veckor (känns inte alls långt :P ) är dem förhoppningsvis här :D :D
    Absolut, kul att följas åt hela vägen som nyblivna mammor också :) 
  • Bamsing10

Helenasochjörgens: Oj oj oj förlossningen är jag rätt orolig över, alla pratar om att det är så hemskt osv. Visst det är den säkert men jag vill ju ändå se det som en bra grej om du förstår vad jag menar :P 
    Du som ska få ditt andra barn, hur var förlossningen (om du kommer ihåg) var den så farlig som alla säger?

Välkommen monsterunge :)
     Vad roligt med en liten flicka! Sparkarna kommer nog dom med så småningom :) Vilken vecka är du i nu?
    Själv har jag en känsla som säger att det ligger en pojke i magen vet inte varför men alla säger det att vi kommer få en pojk ;)  

• Bamsing10

Det var väldigt längesedan jag var här inne nu :P hur har det gått för er och era magar? Själv har man känt första sparkarna igår v 19+3 och idag kände sambon också :)

• Bamsing10
    Helenasoch jörgens skrev 2012-05-10 16:05:39 följande:
    Bamsing10: jo här går det fint, men har väldigt ont i bäckenbenet på båda sidor pga av livmoder o magen när jag går mycket:(  kul att du känt sparkar, visst e det underbart o känna:)

min sambo har med känt dom, o han blev så glad, känt sparkar i ett par veckor nu... har fått lyssna på hjärtat hos bm, o ska snart börja mäta magen:) känner bebis varje dag nu...

21+5 idag:) (22veckor) snart  inne på 23, tiden går fort nu...

Vad tråkigt att höra att du har så ont :( men det är väl smällar man får ta tyvärr, själv har jag fått sådan migrän pga graviditeten hoppas bara det går över efteråt. Ja det är verkligen helmysigt, men lite läskigt också att det är någonting som växer där inne och inom en snar framtid kommer ut till oss :) vad mysigt att få höra hjärtljuden! Jag ska inte till bm igen först än jag är i v 25-26 tror jag så det är ett tag kvar :/ vi ska nämligen åka till Turkiet den veckan jag skulle vart där.

Tiden går jättefort nu och magen har gått in i en växtperiod för mig hehe :P
Svar på tråden september 2012