Inlägg från: lyckan2008 |Visa alla inlägg
  • lyckan2008

september 2012

jag hakar på,fast jag bor i norrland. väntar barn nr 3. En pojke  med bf 30 sept.

• lyckan2008

jag är i v 21 o har känt  sonen röra på sig sen v 17. nu är det jättetydligt och vi kan från utsidan känna hur det bufflar o sparkar. tidigt kan tyckas men jag har inte på mycker emellan om man säger så. 

Har blivit trött igen tycker jag, men det kan hänga ihop med att att jag känner mig deppig( ska  få hjälp av mvc inom kort.) JAg var väldigt sjuk  mellan v 7-14 o vi visste inte om vi skulle kunna fortsätta graviditeten. Men det ser bra ut  nu och först nu kan jag börja förstå att vi kan fortsätta. men  nu kommer allt ikapp och jag känner mig ledsen o deppig. Inte över att vara gravid, men det är sviterna efter mycket sjukhus, smårta o ovissshet. Är inte vänmed mig själv nu kan man säga.    men det kommer ordna sig. ska få samtals hjälp o komma vidare o det känns jätteskönt.   

Sitter o klurar på hur länge jag ska jobba.....   förutsatt att jag håller mig frisk o kry.   Hur långt inpå fb räknar ni med att jobba??  

Jag står o går hela dagarna så det är ju olika på vad man klarar. men hur tänker ni utifrån vad ni jobbar med?

• lyckan2008
    Helenasoch jörgens skrev 2012-05-29 14:24:51 följande:
    jag kan känna sparkarna nära revbenen nu o det gör ont!!!!:)
    hon sparkar varje dag, det blir en Isabelle (Bella)   el en Felicia:)

Jag har en dotter som är döpt till Bella :)
  • lyckan2008

jag är nu i vecka 23 och magen växer till sig.Men inte är jag superstor, men folk börjar se att jag är gravid nu.  Jag mår bra o har inga krämpor än. har haft foglossning med e andra två men jag minns inte från när. sonen är  10 o dottern  7. jobbar på som vanligt o hoppas kunna jobba till sista augusti( bf sista sept)  men jag står, går o bär o håller tempo hela dagarna så vi får de hur dte går. Men dottern vart jag sjukskriven  de siata 6 v pga för mycket sammandragningar.  O är det det NÅT jag ¨har nu  så är det just sammandragningar.  Har haft det sen i v 10 men nu känns de väldigt väl o jag får stanna upp när det drar ihop sig.  Så vi får se vad barnmorskan säger  om drygt en vecka...  mina ev krämpor kan jag ta  men mår prinsen inget bra där inne så ja då ger jag  upp o går hem. Tjurig kan jag vara o kämpa, men jag riskerar inget.

Det rör sig mycket där inne på kvällarna o  barnen kunde för 2 v sen känna sparkarna på utsidan. :)   Nu börjar prins bli sp stor att man kan känna vart han ligger när jag har sammandragningar, för det är tomt på andra sidan. haha  amöba tiden börjar nu. :p    ser ju onekligen lite latjo ut  när man har bikini på sig o  jag har sammandragning. haha

Livmodern måste töjas nu för det spiter liksom inne i magen. Som att nåt e för litet. Känns ibland som att når brister. o det är inte huden som tur e.   Hoppas få vara lika  fri bristninagr denna gång som tidigare, Dvs inga.  jag smörjer 2 ggr om dagen med en jätteskön sheasalva. o håller den mjuk. Sen vet jag att man inte kan styra det, men jag chansar inte. haha    

börjar känna behova av att få börja boa lite snart. köpa vagn o skötbord o känna in att vi faktiskt blir en till i huset. 

ha en bra dag alla!!            

Svar på tråden september 2012