• jhk88

september 2012

Hej!!

Jag heter Jessica och är 24 år. Väntar mitt andra barn den 17/9 och det är en liten pojke=) Jag har en son på 19 månader också.

Idag är jag i vecka 22+6 och längtar verkligen efter att få hålla i min lilla bebis...    

• jhk88
    Helenasoch jörgens skrev 2012-05-21 20:22:02 följande:
    Hej Jessica:) kul att du hitta hit, kul med nån som bor nära en sj:) o som man pratar mycket med privat;) längtar efter min lilla bebis med o få första ögonkontakten med:) underbar upplevelse

Det gör jag med!! Det är en helt obeskrivlig känsla...
  • jhk88

Det är helt galet hur man längtar...

• jhk88

Jag har haft mensvärk som har varit väldigt jävlig men efter någon timme så har det gått över...

• jhk88

Så tisdag går jag in i vecka 24+0 och tiden bara flyger iväg... Jag har valt att inte gå i föräldragrupp för jag känner mig inte i behov av det. Har rätt många som är gravida samtidigt som mig eller som har varit gravida. Sen har jag en son på 19 månader också...

• jhk88

Just det, jag känner miniprinsen flera gånger per dag nu och det är så mysigt Han har börjat trycka ut sig i magen så magen ser sjukt rolig ut:-P

• jhk88

Välkommen hit mickenike=)

Enligt grav-kalendern här på FL så går man in i sista trimestern nu i vecka 24+0 som det är för mig idag=)  

• jhk88
    Helenasoch jörgens skrev 2012-05-29 22:08:02 följande:
    precis fått veta att från vecka 28 går man in i sista trimestern! det borde stämma...

Som jag skrev så var den infon här ifrån FL och det står ju att den infon är granskad av en BM men... Vecka 28 kan verkligen stämma.
  • jhk88
    selmv skrev 2012-06-02 10:53:31 följande:
    26+0 idag !!! Tråkigt väder!!!!! Vad ska ni hitta på idag?
    Funderar på att åka till Ikea och till barnens hus och kolla vagn och sen hyra film ikväll eller gå på bio.

Grattis till vecka 27=) Det är sjukstuga här, sonen är sjuk, fjärde dagen med feber idag... Mysigt att åka till IKEA och Barnens hus=)
  • jhk88

Jag hade lätt kunnat ha en begagnad vagn om det inte var så att Bugaboo Donkey är dyrare begagnad än ny i england så vi köpte en ny vagn... Jag behöver en syskonvagn, därför blev det den. Annars hade jag varit på jakt efter en fin begagnad Emmaljunga tror jag=)

• jhk88
    Roos26 skrev 2012-06-05 14:29:40 följande:
    JHK88 , vart beställde du din Bogaboo Donkey? Jag ska köpa min i veckan å har en rabatt kupong på 15% som jag hoppas ska funka . Men va kostar deci England?

Jag beställde min från pramworld.co.uk och den kostade 11600kr med frakt. Jag beställde duo.
  • jhk88

Idag går jag in i vecka 25+0 Det är helt sjukt hur fort veckorna går nu, snart ligger man väl på förlossningen och förstår inte vart tiden tog vägen:-P

• jhk88

Jag har haft jättemycket yrsel och har fortfarande ibland.

• jhk88

Hej allaihopa=)

Det var jättelänge sedan jag var inne här och skrev. Hoppas allt är bra med er !

Idag går jag in i vecka 29+0 och det känns helt galet att ha gått så långt redan. Snart är min bebis utanför kroppen, helt ofattbart nästan

Kollade lite på eran diskussion angående bedövning under förlossningen, jag kommer att ta det som det kommer. Med sonen så hann jag inte få någonting... Så denna gång tar jag det som det kommer.

• jhk88

Jag känner mig rätt så smidig fortfarande. Det som är mitt "problem" nu är min foglossning. Den gör så himla ont:/ Annars är det prima

Tänk att snart är våra bebisar här. Det blir spännande Längtar verkligen!!

Inge roligt med sammandragningar...

• jhk88

Jag känner mig också lika trött som i början av graviditeten, vilket inte är roligt när man har en 20-månaders hemma hela dagarna. Önskar att det fanns ett mirakelpiller nästan. Men idag är det bara 71 dagar kvar till BF=)
    Hoppas att han kommer tidigare dock. Orkar inte ha denna foglossning, igår kunde jag inte stå upp mer än en minut och sen kändes det som att mitt blygdben skulle gå av på mitten.  Idag är det bättre som tur är=) Så jag har städat lite, vilket behövdes=)

Jag har börjat få rätt mycket sammandragningar nu också, BLÄÄ!

Mycket gnäll, sorry!!

Hoppas ni alla andra har haft en underbar helg=)

• jhk88

Hej tjejer!

Idag går jag in i vecka 33! Känns helt ofattbart att min bebis är hos mig inom 5-9 veckor. Som jag längtar!

Hoppas ni får en underbar dag

• jhk88

Ja, tiden verkligen flyger fram=) Det är väldigt skönt=)

selmv: Skönt att allt såg bra ut=)

Svar på tråden september 2012