Inlägg från: Nelliepop |Visa alla inlägg
  • Nelliepop

september 2012

Hej denna sep tråd tror jag att jag har missat... Bf den 23/9  Glad

• Nelliepop
    Helenasoch jörgens skrev 2012-06-13 19:13:52 följande:
    Granen: fint namn:) twilight  Edward:)

nelliepop: välkommen:) hur går det med din graviditet?
    mår du illa o kräks fortfarande? har pratat med dej förut, i en annan tråd:)

somelikeithot: låter inte bra med onda sammandragningar, går det ej över som sagt ring förlossningen då

Hej =)  

Jag är tvungen att äta mina mediciner än,annars spyr jag direkt Gråter Händer ändå i bland... Men jag mår bättre i alla fall.. Har det jobbigt med min opererade rygg.. Men tur det kommer något gott av detta Flört

Hur mår du???     
  • Nelliepop

Hör o häpna... F-kassan godkände min sjukskrivning från 05/04-0923 i ett brädde...  Fick till och med pengar för en tid bakåt Glad 

Så nu kan jag andas ut...  

• Nelliepop

Första gången jag är glad att vi har sjötomt.. Bara 10 meter ner till våran badstrand.. Sjönt att ligga på flotten där det blåser gott Flört

Glad Midsommar på er alla...  

• Nelliepop

Här är en till som går hemma hela dagarna.. och jag spyr på det snart.. Fick ju inte jobba =( 

Idag har jag och 2 av barnen varit och handlat lite till bebis.. Inte mycket kvar nu... =)

Nu ska jag sätta mig ner med månadens "roligaste" betala räkningar !!! Någon som vill ha dom?? =)=)=)      

• Nelliepop

Tjejer jag skulle behöva era råd Glad
    Vi har fått en nästan ny barnvagn en brio sing av en kompis.. Liggdelen var oanvänd.. färgen är svart. Problemet är ätt sittvagnen o tyget är sååå solblekt. Det är brunt i stället för svart... Kan man köpa textil färg o slänga i alla tygdelar i??? Eller är det bara att ge upp???   

• Nelliepop

Jag har fött mina sista 3 barn utan bedövning.. Bara lustgas... Jag får inte ta ryggbedövningen.. Måste jag ha den denna gång blir det sovande snitt.. Och det vägrar jag!!! Jag har en opererad rygg..

Så jag hoppas jag klarar med bara lustgas även denna gång...  

• Nelliepop

Någon som har tips mot extrem torr i munnen?? Är som sandpapper typ...

• Nelliepop
    Jag måste fråga om det är någon som vet...

Jag mår ju inte bra i denna grav! Är sjukskriven fram till bf datumet.. Jag spyr fortfarande och är extremt trött.. Mestadels är jag sängliggandes..  Jag orkar inte längre.. Och min gubbe jobbar ju dagtid.. Finns det en möjlighet att han kan få bli sjukskriven pga av att jag inte orkar ta hand om barnen och resten just nu.. Jag känner mig totalt värdelös just nu!!!!   
  • Nelliepop

Idag har jag varit hos bm... Mitt hb är i botten igen.. Så troligtvis kommer det bli järndropp denna gång oxå Gråter  Bara sover och sover har ingen ork till något... Jag går heller inte upp i vikt som jag borde.. 0,4 på 3 besök hos bm.. Men ligger på kurvan ändå.. Tycker det är oroande...

Gjorde även glykosbelastning men det gick bra.. =)  

• Nelliepop
    Somelikeithot skrev 2012-07-13 21:06:22 följande:
    Nelliepop: usch vet hur det är. Jag fick ta sånt förra gången jag var gravid. Har alltid haft dåligt blodkärlen sen jag fick mensen typ. Efter dottern föddes ändrades det dock. Har haft kanonvärde sista 2,5 åren men nu har det självklart sänkts igen när jag är gravid. Har dåliga järndepåer. Denna graviditeten har det dock hållt sig bättre och har haft 113-114 de tre senaste bm besöken :) så jag håller tummarna för att slippa ta järn rätt in i blodet denna gången. Förra graviditeten låg hb på 80-90 nästan hela graviditeten. Vad ligger ditt värde på nu Nelliepop?

Jag har oxå haft problem i varje grav med hb.. Men sist fick jag ta järndropp... Ska in på Onsdag ingen och ta blodprover o kolla depåerna.. Det i fingret är ju inte lika säkert.. Just nu ligger det på 102.. Men gick ner förra grav till 64=(
  • Nelliepop
    Helenasoch jörgens skrev 2012-07-14 10:10:26 följande:
    Va jobbigt Nelliepop!!! Har med ganska lågt hb, men äter massa jordgubbar:) klarar ej o äta järntabletter längre, blir så dålig i magen:/ kräks inget längre, va en månad sen sist typ, kräks du mycket fortfarande Nelliepop?

Sowmelikeithot: kUL med nytt:) jag hade med kvar massa kläder från min dotter, sen fått en del:)

Ja jag spyr fortfarande typ varje dag... Gjort sen jag plussade... =(
  • Nelliepop

Jag står inte ut i denna värme... Vet inte var jag ska ta vägen?? Svullen till max.. Huvudvärk..

Hur klarar ni andra av detta????  

Svar på tråden september 2012