Inlägg från: Emma1986 |Visa alla inlägg
  • Emma1986

september 2012

Tittar in och skrivet jag med:)
    Väntar mitt första barn, en flicka!
    30 september är de beräknat :)
    Skoj att se andra ska ha i september oxå:)

• Emma1986

Tack :)
    Skriver från mobilen så kanske blir lite stavfel ;)

Hur går de för er och bebisarna?
    Jag har haft massa sammandragningar/förvärkar:( så har legat på förlossningen för kontroll! Första gången i v25 och andra gången i v28! Plus att hon ibland inte vill röra sig! (men så fort man kommer till förlossningen så blir allt bra)
    Men efter sista gången så har de varit full fart och jag är överlycklig men aj vad ont de gör ibland:) hehe! Dessa sparkar på revbenen:)

• Emma1986

va roligt att så många är med här :)

Jag är så spänd och nervös. hehe.
    tycker ni att datumet för eran beräkande "ankomst" stämmer?
    Jag har ju BF 30/9. Men enligt mina egna beräkningar så är de 22/9.
    så de ska bli spännande o se när hon vill komma ut. :)    

Helenasoch jörgens skrev 2012-07-15 21:35:22 följande:
    Har med massa sammandragningar, o foglossning. Jobbigt o åka in o ut på sjukhus, räcker väl med att man ska ligga där när man ska föda! Jo här får man ont av sparkarna med, rör sig mycket! :)
    Ja de räcker väl med en gång tycker man.. men men.. hehe.. Hon vill väl visa upp sig :P
    ( man får ju göra UL varje gång man kommer dit)

• Emma1986
    Helenasoch jörgens skrev 2012-07-16 09:24:18 följande:
    Välkommen hannovsky:) kul när,d kommer nya hit:)

Vart bor du emma1986? Jo mitt bf verkar stämma:)ska göra ett till UL nästa vecka, spännande!!

Jag bor mitt ute i skogen :P haha.. Nä men ca 5 mil norr om Örebro. en bit utanför Lindesberg.
    Och du /ni?
    Är de nån i närheten av Örebro här inne?
    lillabambi skrev 2012-07-16 10:01:39 följande:
    Jodå mitt Bf stämmer ganska bra skiljer på tre dagar skulle haft 20 efter äl och mens och 23 efter ul så vi får se vad de blir

Nä de ja frågar är för vi vet när vi gjorde "insättning" haha.. och när ÄL var osv.
    Så vi räknade lite och de är 22/9 enligt oss själva.
    och 30/9 av UL/BM.
    Men hon kommer ju när hon kommer, inte mer än så. Vi går efter 30/9, så vi får se:P 

• Emma1986

Hannovsky: nej hon kommer ju när hon vill;) hehe! Men kul att de vilket datum de är närmast så att säga:)

Lillabsmbi: jag har iPhone, vad är de för app :)

• Emma1986

Åh denna eviga väntan...
    Vill att de ska vara september nu :) hehe..

har sjukt ont i ryggen och ljumskarna nu:(
    plus att jag känner att järnbristen är här.. glömde ta tablett imorse så fick ta den nu...

och denna ständiga oron hela tiden..
    Ibland, vissa dagar så rör hon sig hela tiden och ibland, som idag så är de lugnt..
    men ibland känner man en spark o då blir man lugn men inte kul. :(
    Nån mer som har så??

och välkommer Den lilla m :)

• Emma1986
    Helenasoch jörgens skrev 2012-07-19 13:39:04 följande:
    Ja Emma jag har så! O blir orolig som tusan!!! Men min bm har sagt att vi ska åka in o ta en titt om bebis ej skulle röra sig..

Ja men man blir ju de :S
    Jag har vart på förlossningen 2 ggr redan för att få kolla upp, för då hade hon inte rört sig på över 1 dygn (de säger ju att man ska ringa om man inte känt nå på över 24timmar)
    Men då har hon bara vänt sig så hon ligger o sparkar mig i ryggen och de känns ju inte :(
    Och då känner jag mig bara till besvär..
    Vet ju att man ska höra av sig så fort de är nå, Men känns iallafall att man bara stör, att de har viktigare skaer för sig..    
  • Emma1986
    MickeNike skrev 2012-07-19 14:17:06 följande:
    Ja, tiden kunde gärna få gå lite snabbare.
    Dom har nog ganska många oroliga mammor som kommer in och vill kolla varför det är så lugnt i magen,
    om det är någon gång man får vara "jobbig" är det ju nu 

Ja BM som jag träffat sa de oxå, men nu får man ringa o ringa o ringa o komma när man vill :) så de var inga problem :) hehe..
    kom en gång för mkt än en gång för lite :) 
  • Emma1986

Skönt. Att din magvärk släppt, jag har min nu:( kan inte sova:( men men de ger sig väl:)
    Och så är de här tiden på dygnet då hon rör sig som mest! Hon sparkar och sparkar! Sambon ligger och känner på magen och blir nästan lite, hmm, ja vad ska man säga! Förvånad att de kan sparka så hårt:) hehe!

• Emma1986

Kokosbulle:
    Ja men de är ju så hemskt! Är oxå "bara" i v 30, vill lixom snabba på de hela så hon kan komma ut så man vet att allt är bra!
    Usch de blir sån panik:(
    När ska du ha??

• Emma1986
    kokosbulle skrev 2012-07-20 08:21:50 följande:
    Emma1986:
    Eller hur! Men jag funderar starkt på att köpa ett angelsound att använda de dagarna den lille är som lugnast, just för att när det är så så kan jag inte göra någonting på hela dagen utan sitter bara och försöker känna sparkar, det måste ju underlätta både för mig och bebis om jag är lite lugnare också,

det är sjukt hur pass "knäpp" och nojig man kan bli ändå :o

Jag ska ha den 25:e september, du då?:) 

Ja jag funderade på sån oxå, men jag vet att ja skulle bli sjukt beroende av en sån. lyssna hela tiden..
    så jag valde att inte köpa en..
    Ja jag är sjukt nojig,, men de hör väl till. (hoppas jag) haha..
    de är väl bra att man är lite nojig och inte bara struntar i hur man tänker och känner utan verklgien tar tag i de.

Jag ska ha 30 september :)     
  • Emma1986

Samma med min tjej hon ligger för de mesta på höger sida.
    Och hon sparkar för de mesta på mina revben.. AJ. haha..
    ibland är de verkligen så hon trycker ut sin lilla kropp mot min mage så man ser henne nästan.. lite otäckt.

• Emma1986

Hejar in så här på lördags kvällen:) sitter med extrem foglossning:( men sambon pigga upp mig med lite grillat :) och så har han hittat ett underbart gott alkoholfritt jordgubbs vin åt mig så de dricker jag! Mums och ha en trevlig kväll:)

• Emma1986

Går in i v31 idag=) och har 70 dagar kvar..
    vart har tiden tagit vägen?? haha..

har grym foglossning just nu :( men de är väl bara att bita ihop..
    Börjar bli lite nervös över allt nu, lite stressad. hur ska allt gå från förlossningen och hemma förstatiden.
    osv...
    Har allt (tror jag) till bebisen kommer hem.

När ska man packa förlossningsväskan??
    vet ni nån bra sida där de står allt som ska med?

Hur skriver man förlossningsbrev??

tusen frågor. men hoppas nån vet=)              

Svar på tråden september 2012