Inlägg från: Helenasoch jörgens |Visa alla inlägg
  • Helenasoch jörgens

september 2012

jo jag har sånt, har nordea bank o en dosa som ja använde r bär ja betalar räkningar, men aldrig använt e-leg
    har aktiverat det men funkar ändå inte:(/

jo jag har ont mellan benen, jag brukar oftast få det när jag ansträngt mig o suttit konstigt..

• Helenasoch jörgens

berätta från början hur jag ska göra

vilken sida går jag in på först, nordea bank el fkassan?

har en vanlig bank dosa, o ett visa kort o en sladd, men har aldrig använt E-leg.. har inte behövts förrän nu...
    tryckte på aktivera o testa flera gånger men funka ej....står att det e giltigt till 2013..

skulle gärna ansöka via E-leg men funkar det inte så vet ja ej hur jag ska göra.. vore bra sen o kolla mina sidor, o hålla koll på hur många dagar man har  kvar o när nästa utbetalning kommer osv

frågade dom på fkassan vad ja kan få varje månad när ja har lägsta nivån, 4200 kr räkna hon ut o det e ändå bra, plus två barnbidrag o ett underhåll.... för just nu e d sambon som försörjer o det känns inte bra:/
    men inte mycke ja kunnat gjort, har ju mått dåligt hela graviditeten...

• Helenasoch jörgens

oki ja fixade det tack:)

jo jag gick in på ansök om föräldrapenning, o först ska man ju välja tidsperiod från när man vill ha föräldra penning... ska man ta datumet som barnet e beräknat då el??? svårt det med tidsperiod, hur länge man ska ansöka o få penning...

undrar om ja ska ta 5dar i veckan o strunta i lördag o söndag, man får va ledigare längre om man ta mindre dar i veckan?

• Helenasoch jörgens

skönt annox att allt va bra:) skönt för dej att du slipper ta järntabletter, jag blir dålig av dom jag tar men äter mycket jordgubbar med så hoppas värdet höjs av det så man slipper ta dom

• Helenasoch jörgens

mickenike: har alla dessa krämpor som du har!!!!! grymt jobbigt ibland o andas:/
       o foglossning har jag från o  till med:/ grymt ont så ja knappt kan gå ibland:(

fin mage:)

Granen: skönt att det snart e klart med renoveringen:) 

september70: vecka 30 går jag in i:) 10 veckor kvar, skönt... låt tiden gå fortare:) vill möta lilla bebis:)

hoppas alla har en bra helg

• Helenasoch jörgens

ja det är väldigt normalt o få problem med andning, inge konstigt alls:)

sj har jag haft massa sammandragningar nu på sistone.. men dom gör inte ont alla fall:)   

• Helenasoch jörgens

somelikeithot: ja hjärtklappning får ja ofta o har nu under dessa senaste dagar fått så ont i fötterna :( min kropp kanske börjar bli för tung för fötterna mina:(

• Helenasoch jörgens

somelikeithot: ja inte kul o ha massa krämpor:( njuter inte heller av denna graviditet, pga av min psykiska hälsa..:(
    mycket ångest osv... sen hur jag mådde i början o har sån foglossning ó halsbränna nu..

ja detta med tålamod har jag haft svårt med, gällande min dotter o hennes trots perioder... värst va när hon  va 3år o 6år tror jag... snart kommer tonårstrotset:/ det ser man inte fram emot....

min sambo har rätt dåligt tålamod, men tålamodet mitt e bättre nu än förut..:)

inte nervös för förlossningen, mer nervös över att värkar ska sätta igång för tidigt o hon vill ut tidigare än beräknad...

ska enbart bara använda lustgasen:)den va min kompis förra gången, o allt gick jätte bra kanske därför ja inte oroar mig, men alla förlossningar e ju olika så denna kan bli motsatt. men det hoppas vi inte..

här ska det födas på BB stockholm, ska va bra sägs det!!!
     längtar till ultraljudet den 24juli, bebis följer kurvan osv men ville ha ett extra ändå så fick det!

Svar på tråden september 2012