september 2012
Hej en sån tråkig dag idag, händer ingenting är så uttråkad :( vad gör ni idag?
Hej en sån tråkig dag idag, händer ingenting är så uttråkad :( vad gör ni idag?
Usch granen hoppas allt går bra!!!!!!!!
Helena lycka till på kbt-n!
En fråga till er som har fått graviditetspenning, jag har fått det beviljat och fyllt i papper på datumen det gäller och att det är på heltid. Ska man fylla i fler papper eller kommer pengarna automatiskt efter det.
Jag är också galen i jordgubbar!!!!!!! Har massor i trädgården nu!!!!! Äter varje dag.
Jag är också sååååå uttråkad, är ledig från nu och fram tills bf men börjar bli så rastlös av att gå hemma, och kommer inte på ngt att göra.
Hade inte klarat att jobba iheller pga foglossning och mycket tungt jobb men ändå känner jag mig så uttråkad av att vara hemma.
Hej allt är bra här, är i v 31. Igår var jag på ett tillväxt ultra för att mitt symfysmått inte hade växt så mycket men allt var bra och han va precis så stor som man ska vara i denna veckan, så det va skönt. Mitt största problem är att min tandvård inte riktigt vill ge med sig och foglossning som mest känns mellan benen i blygdbenet och nästäppa.
Har inte mycket sammandragningar nu tycker jag.
V 31+0 idag:)
Min pojke har redan lagt sig med huvudet neråt, i flera veckor har han legat så enligt min bm och på ultrat i tis bekräftade dem att han låg exakt då som min bm hade sagt. Antagligen kommer han ligga kvar där.
Känner mest sparkar och bök på hö sida under revbenen och nere vid hö höft men det är nog armarna.
Helena: han vägde 1635 i tisdags på ultrat, och det va exakt 0%alltså inte större el mindre i den veckan.
Idag är jag i trädgården, här är strålande sol och varmt. Bor ju vid Malmö. Det blir lite fix i trädgården och kanske en runda till stranden.
Hej idag var jag hos bm. Är i v 32.
Blodtryck: 98/65
Ingen äggvita
Hjärtljud: 128-138
Magmått: 25-26
Bebisen ligger med huvudet neråt och gjort det i flera veckor. Och hon kunde inte rubba honom idag så han är nog på plats.
Men jag hade inte gått upp i vikt utan istället ner.
Har aldrig gått upp så lite som denna gången. Har gått upp från 59 kg på inskrivningen till 63 idag. Har liten mage därför Tul:et förra veckan. Hoppas det inte betyder ngt neg.
Har sån klåda på hela kroppen så jag håller på att bli tokig !!!!!! Fler som känner igen det?
Lilla bambi: nej inga prickar bara klåda överallt hela tiden.
September70: det är säkert foglossning jag har likadant och det blir värre mot kvällen om jag gått mycket el likn.
Igår var jag inne på förlossningen för att jag inte känt bebisen under dagen, men allt var som tur va bra:)
De tog ctg, ultra, och kollade livmodertappen.
Men Gud va nervös jag blev när det slog mig att snart ska jag ligga där på riktigt!!!!!!!!
Jag kände att NEJ jag vill inte, jag ångrar mig :))) men det går ju inte hahaha.
Jag har mest ont mellan benen i blygdbenet, ibland iländryggen och i svenskorna men det värker rejält i blygdbenet.
Svårt att gå och lyfta benen när jag sitter.
Jag köpte två amningsbh i Ullared men har ju inte testat dem. Tror de blir bra.
Idag blir det grillat här:) min man har gått på semester så nu ska det fixas hemma och ngn minisemester blir det:)
Har köpt alkoholfritt rosevin att fira med:)
Idag v 32+0 :)
Ja lillabambi de brukar säga att "det var en söt liten mage du har" . Men rätt skönt att inte vara för stor tycker jag, bara bebisen växer som han ska.
Mitt första barn blev planerat kejsarsnitt så vet inte när hon hade kommit av sig själv, mitt andra (räknas ju då som förstföderska) födde jag vanligt och han kom 4 dgr innan bf.
Ska bli spännande och se när denna lillfisen vill titta ut:)
Hej här är allt ok, visst jag känner mycket av foglossning men annars ok.
Ska till bm på tis och Rul den 2 aug.
Går in i v 34 idag:)
Hej vet ngn hur det känns vid järnbrist? Jag har slarvat med mina o inte tagit på ca två-tre veckor och idag känner jag mig orkeslös,lite yr, stickningar i ben och arm och tycker det känns som att rösten har blivit lite mörkare på ngt konstigt sätt. Kan det vara det?
Har även haft lite hjärtklappning och mer andfådd.
Hej bm besök idag!
Vikt: 5 kg sammanlagt sedan inskrivning
Urin: ok
Blodtryck: 100/70
Hjärtljud: 145
Magmått: 29
Järnvärde: 138
Allt ok alltså.
Vad gör ni idag?
Vi har varmt och soligt och skulle vilja hitta på ngt, typ bada men kommer inte igång:(