• Folk

Hjälp!! Frysa fläskytterfilé??

Trodde jag skulle få besök ikväll men det blev inställt. Står nu med en hel tillagad fläskytterfilé....jag har skivat den. Men kan jag frysa och i så fall hur? Tror att den inte varit fryst tidigare. Köpte den färsk.
    Lär ju bli helt torr när man tinar den och ska äta sen  

• Svar på tråden Hjälp!! Frysa fläskytterfilé??
  • Khaleesi

Kan du inte dela upp den i portioner och göra matlådor? Spar lite i kylskåpet som du kan äta till middag imorgon eller på torsdag, och så gör du matlådor på resten, med ris och någon god sås, eller vad du nu vill ha till.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Äppelmamma

det är klart att den går att frysa!
    om du inte har stekt den för torr så är den helt ok efter frysen
    du kan ju göra någon god sås till sen  

• Minne00

Frys den i portionsförpackningar så blir den lättare att använda!

Dyslektiker men reumatism som gör att fingarna linte lyder, hoppas att ni förstår trots alla stavfel och konstigterer!
  • Folk

Åh låter toppen! Nä jag grillade den i ugn med stektermometer på låg värme så den är saftig och fin. La lite i kylen till imorgon och frös resten i skivor i fryspåsar. Lär ju ha lunchlådor ett tag framöver...... tack för alla svar.

• gullehjärtat

Jag tinade upp färdig stekt stek en gång som kändes torr, så tog lite köttbuljong och öste över medans den värmdes i ugnen :)
    Fungerade, men kanske ger lite annan smak än den först hade?
    En klick smör hade jag på också :)

Svar på tråden Hjälp!! Frysa fläskytterfilé??