• Anonym (äckligt ?)

Äckligt med homosexuella män, vad tycker du jag är ?

Tycker det är så äckligt med homosexuella män ( speciellt sex Kräks)
    Igår såg jag två homosexuella män kyssas  , fick spykänslor ! 
    Tycker INTE det är lika äckligt med flator

Vad är jag för något ? Vad är det för känslor/reaktion ni får när ni ser bögar kyssas /har sex?
    Varför tycker jag att det är  mer äckligt med bögar än flator ?

Om mig (om detta nu har med ämnet att göra ): tjej, heterosexuell , 21 år , jobbar (gick handel på gymnasiet )
    Icke-troende , sambo, har haft en vanlig uppväxt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-17 22:38
    Vill tillägga att jag har INGEt EMOT dem , tycker BARA att det är äckligt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-18 16:51
    Ojj de flesta tycker jag är homofob/trångsynt/intolerant! Igen , Jag har INGET EMOT homosexuella ,tycker bara bögsexet är äckligt! Jag är inte heller helt nöjd med min ställning kan jag säga men det är inte helt fel heller

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-18 17:04
    Det är fortfarande några här delar min inställning , kul =)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äckligt med homosexuella män, vad tycker du jag är ?
  • Anonym (flatan)

Du är förmodligen helt enkelt lite åt det mindre mogna hållet i förhållande till din ålder. Det är vanligt att man som ung har väldigt bestämda åsikter och är starkt emot vissa handlingar, vanor, åsikter osv som andra har och att man har ett behov av att uttrycka detta. Att du mår illa är ett tecken på att du endast ofullständigt förmår separera dig själv från de personer du ser. Du låter dig så att säga dras in i det de gör.  Barn har liknande känslor inför heterosexuellt sex, men de känslorna går över i puberteten.

Nu skall det ju också sägas att det också har med kulturen att göra. Kulturen föreskriver i mångt och mycket vilka känslor vi bör ha. Vår kultur uppmuntrar inte att man visar obehag inför andras levnadssätt och särskilt inte homosexuellas. I en annan kultur hade det inte varit något avvikande med din reaktion. 

• jådåsåatt

Vad jag tycker att du är! Tja, fördomsfull och troligtvis har du väldigt lite kontakt med homosexuella vilket gör att du endast kopplar ihop deras sexuella läggning med sexet.
    Bilda dig i frågan och lär känna folk som har andra sexuella läggningar än din egen så kanske det finns en räddning för dig med..

• Ingrid Bergman

Hmmm

Du tycker bara det är äckligt....Frågan är varför....Jag skulle inte kalla dig för homofob iallfall....

• whybother

Du har ju inget emot dem,du äcklas bara av bögsex. No Big deal. Du behöver nog ingen etikett för det.

• SHAKAWKAW

Jag tycker du har en löjlig inställning till homosexuella. Eller ja, endast homosexuella män då. Typ samma inställning som moppepojkar på 15 år har.

• lövet2

Jag har en dotter i din ålder. Hon får liknande spykänslor av att se (barfota) fötter. Ett litet problem hon har, som hon kanske får ta i tu med så småningom, men det gör henne inte till en sämre människa. Jag ser inte dig som en sämre människa heller, så länge du inte kastar dina känslor i ansiktet på någon homosexuell. Behåll känslorna för dig själv i stället, så behöver ingen känna sig illa behandlad.

• 070104

En smula omogen, fördomsfull och framför allt - Varför använder du ordet "flata" ?? 

• lykantrophona

Homofob i ordets mer "rätta" bemärkelse. En irrationell rädsla, eller i ditt fall, äckel för homosexualitet. Sen att det bara är en viss typ av homosexualitet spelar väl inte så stor roll.

Om du själv är straight, så tycker du väl att män är attraktiva? Då kan du väl glädjas åt att se två män samtidigt helt enkelt. :P Tror det ska gå att vänja sig. Kunde jag vänja mig vid synen av heterosexuella par som hånglar, så klarar du nog det också.

• PolyPond

Jag antar att du helt enkelt skulle behöva vänja dig.

Svar på tråden Äckligt med homosexuella män, vad tycker du jag är ?