Lungsäcksinflammation...
Fick konstaterat idag att jag har lungsäcksinflammation,
någon som haft det ?!
Hur lång tid tog det innan ni mådde bra igen ?
Fick konstaterat idag att jag har lungsäcksinflammation,
någon som haft det ?!
Hur lång tid tog det innan ni mådde bra igen ?
Jepp. Två veckor med inflammationsdämpande och vila, sen var jag helt återställd, förutom att jag fortfarande var lite trött.
Min man hade det förra året, läkaren sa mellan 2-8 veckor, för honom tog det 3 veckor.
ÅTTA vekor ?!
Åhh jisses..
Hoppas det inte tar så lång tid för mig..
Det tråkiga är ju att jag inte tål Ipren och är ju samma ämne i diklofenak
som jag fick utskrivet, men skulle testa 1 tablett och se hur det gick..
Jag fick faktiskt bara Ipren, men det fungerade bra. Två veckor från diagnos och insättandet av medicin, sen var jag bra igen. Det tog dock bara några dagar innan jag kände skillnaden. Enligt läkaren var det "bra" att ha det på sommaren, den varma och fuktiga luften skulle visst hjälpa till att läka, men jag vet inte...
Diklofenak och Ipren innehåller ju inte samma ämne? Men de är båda inflammationsdämpande.
Aha, hoppas ja klarar av att äta diklofenaken annars får ja nog räkna med längre tillfrisknande.. :/
De är båda nsaid-preparat, men Ipren innehåller Ibuprofen och Diklofenak innehåller Diklofenak, så det kan absolut vara värt att prova. Kolla på fass.se och jämför!
Förlåt, jag missförstod dig nog. Det verksamma ämnet är inte samma, och Ipren innehåller inte acetylsalisylsyra, men har man reagerat på asa tidigare ska man låta bli Ipren.
Såg också att jag inte kan äta diklofenak pga jag ammar :(
det glömde jag berätta för läkaren..
Jag fick lungsäcksinflammation förra året när jag var gravid i v 27, fick citodon..men om det hjälpte så mycket vet jag inte. Höll i sig två veckor ungefär.
Ring tillbaka till läkaren och be att få något annat utskrivet tycker jag, eller åtminstone något smärtstillande.
Hej!
Jag hade lunginflammation och fick EryMax, och efter 2 veckor fick jag lungsäcksinflammation (13 Mars). Sökt vård 7-8 gånger då jag kännt samma känsla och oerhört svårt att andas.
"Ta 2 alvedon och avakta"
Så, jag är fortfarande inte bra, trots att jag tagit de så lugnt jag kan. Ska även söka vc i morgon, då de kom tillbaka i går..
Less på denna skit!
Hoppas du blir bättre snart!! Krya på dig!!