• Anonym

Lungsäcksinflammation...

Fick konstaterat idag att jag har lungsäcksinflammation,
    någon som haft det ?!
    Hur lång tid tog det innan ni mådde bra igen ?    

• Svar på tråden Lungsäcksinflammation...
  • Coyote

Jepp. Två veckor med inflammationsdämpande och vila, sen var jag helt återställd, förutom att jag fortfarande var lite trött.

• Anonym
    Coyote skrev 2012-04-17 23:39:43 följande:
    Jepp. Två veckor med inflammationsdämpande och vila, sen var jag helt återställd, förutom att jag fortfarande var lite trött.

Så två veckor sedan du började med inflammationsdämpande ?! 
    Vad fick du för inflammationsdämpande ?  
  • Themis

Min man hade det förra året, läkaren sa mellan 2-8 veckor, för honom tog det 3 veckor.

Full frontal nerdity.
  • Anonym

ÅTTA vekor ?!
    Åhh jisses..
    Hoppas det inte tar så lång tid för mig..
    Det tråkiga är ju att jag inte tål Ipren och är ju samma ämne i diklofenak
    som jag fick utskrivet, men skulle testa 1 tablett och se hur det gick..      

• Coyote

Jag fick faktiskt bara Ipren, men det fungerade bra. Två veckor från diagnos och insättandet av medicin, sen var jag bra igen. Det tog dock bara några dagar innan jag kände skillnaden. Enligt läkaren var det "bra" att ha det på sommaren, den varma och fuktiga luften skulle visst hjälpa till att läka, men jag vet inte...

• Coyote

Diklofenak och Ipren innehåller ju inte samma ämne? Men de är båda inflammationsdämpande.

• Anonym

Aha, hoppas ja klarar av att äta diklofenaken annars får ja nog räkna med längre tillfrisknande.. :/ 

• Anonym
    Coyote skrev 2012-04-17 23:49:19 följande:
    Diklofenak och Ipren innehåller ju inte samma ämne? Men de är båda inflammationsdämpande.

Gör de inte ?!
    Det var sköterskan som sa det..  
  • Coyote

De är båda nsaid-preparat, men Ipren innehåller Ibuprofen och Diklofenak innehåller Diklofenak, så det kan absolut vara värt att prova. Kolla på fass.se och jämför!

• Anonym
    Coyote skrev 2012-04-17 23:51:33 följande:
    De är båda nsaid-preparat, men Ipren innehåller Ibuprofen och Diklofenak innehåller Diklofenak, så det kan absolut vara värt att prova. Kolla på fass.se och jämför!

Fick lov att titta upp det och diklofenak innehåller Acetylsalicylsyra
  • Coyote

Förlåt, jag missförstod dig nog. Det verksamma ämnet är inte samma, och Ipren innehåller inte acetylsalisylsyra, men har man reagerat på asa tidigare ska man låta bli Ipren.

• Anonym

Såg också att jag inte kan äta diklofenak pga jag ammar :( 
    det glömde jag berätta för läkaren..  

• Arbetsmyran

Jag fick lungsäcksinflammation förra året när jag var gravid i v 27, fick citodon..men om det hjälpte så mycket vet jag inte. Höll i sig två veckor ungefär.

• Coyote

Ring tillbaka till läkaren och be att få något annat utskrivet tycker jag, eller åtminstone något smärtstillande.

• ElinJenniferMaria

Hej!

Jag hade lunginflammation och fick EryMax, och efter 2 veckor fick jag lungsäcksinflammation (13 Mars). Sökt vård 7-8 gånger då jag kännt samma känsla och oerhört svårt att andas.
    "Ta 2 alvedon och avakta"  

Så, jag är fortfarande inte bra, trots att jag tagit de så lugnt jag kan. Ska även söka vc i morgon, då de kom tillbaka i går..

Less på denna skit!

Hoppas du blir bättre snart!! Krya på dig!!       

• Anonym
    ElinJenniferMaria skrev 2012-04-25 22:13:26 följande:
    Hej!

Jag hade lunginflammation och fick EryMax, och efter 2 veckor fick jag lungsäcksinflammation (13 Mars). Sökt vård 7-8 gånger då jag kännt samma känsla och oerhört svårt att andas.
    "Ta 2 alvedon och avakta"  

Så, jag är fortfarande inte bra, trots att jag tagit de så lugnt jag kan. Ska även söka vc i morgon, då de kom tillbaka i går..

Less på denna skit!

Hoppas du blir bättre snart!! Krya på dig!!       

Usch då :(
    Ja jag har bara blivit värre tycker jag..
    Såååå trött, ont i bröstet o ryggen, helt igensvälld i näsan .. 

• ElinJenniferMaria
    Anonym skrev 2012-04-26 12:54:34 följande:

Usch då :(
    Ja jag har bara blivit värre tycker jag..
    Såååå trött, ont i bröstet o ryggen, helt igensvälld i näsan .. 

Stackare!! Va noga att ta de lugnt1

Var på VC idag, o alla mina prover ser bra ut, o jag låter bra i lungorna. Så HOPPAS INTE att det bildads någon ärrvävnad alltså, för hon misstänker att de är knas med någon nerv. Så ska röntgas igen nästa vecka.

Hugger det till i bröstet när du andas? Jag har så :( Fast mest i axeln, o senare kommer de ut i lungorna typ. Svårt att förklara.    
  • Anonym
    ElinJenniferMaria skrev 2012-04-26 23:39:08 följande:

Stackare!! Va noga att ta de lugnt1

Var på VC idag, o alla mina prover ser bra ut, o jag låter bra i lungorna. Så HOPPAS INTE att det bildads någon ärrvävnad alltså, för hon misstänker att de är knas med någon nerv. Så ska röntgas igen nästa vecka.

Hugger det till i bröstet när du andas? Jag har så :( Fast mest i axeln, o senare kommer de ut i lungorna typ. Svårt att förklara.    

Ärrvävnad? Kan man få det ? 
    Imellanåt hugger det till i bröstet o ryggen..

Jag har ju sååå svårt att ta det lungt, tänkte mig på att träna LUNGT men fick gå därifrån efter 15 min..    
Svar på tråden Lungsäcksinflammation...