• NICU

Könsultraljud. Vart?

Jag har letat och letat.

Finns det någon lista på alla städer där man kan göra könsultraljud?

Jag bor i Skaraborg och här finns ingenting... känns lite sådär att behöva åka 16 mil till Göteborg.

• Svar på tråden Könsultraljud. Vart?
  • sallybuse

Menar du att du ska gå på ett ultraljud så dom kan se vad du har i din mage?? .De gör dom väl överallt på alla ultraljud.Har jag aldrig hört att de finns en speciell sån.

• stikkem
    sallybuse skrev 2012-04-18 00:11:18 följande:
    Menar du att du ska gå på ett ultraljud så dom kan se vad du har i din mage?? .De gör dom väl överallt på alla ultraljud.Har jag aldrig hört att de finns en speciell sån.
    Nope den i den allmanna varden ingar inte specifika kons-UL.
  • sallybuse
    stikkem skrev 2012-04-18 10:18:07 följande:
    Nope den i den allmanna varden ingar inte specifika kons-UL.

Men dom som gör ultraljud kan väl se vad som finns där inne.Dom brukar ju fråga om man vill veta.Men dom kan ju också se fel.
  • stikkem
    sallybuse skrev 2012-04-18 10:31:44 följande:
    Men dom som gör ultraljud kan väl se vad som finns där inne.Dom brukar ju fråga om man vill veta.Men dom kan ju också se fel.
    Ja fraga kan man alltid gora. Men du far inte en remiss till UL for enbart konsbestamning.
  • NICU
    sallybuse skrev 2012-04-18 00:11:18 följande:
    Nej, det gör de inte. De har ingen skyldighet att berätta och det gör de heller inte här i stan, utan man får gå på specifikt UL för att ta reda på könet och betala för det...
Svar på tråden Könsultraljud. Vart?