• Greta1982

Vilket bokföringsprogram?

Vilket bokföringsprogram ska jag välja?

Ska vara enkelt att bokföra (är amatör inom ämnet) och ska vara enkelt att fakturera. Räknar med ca 50 kunder som kommer att /faktureras/betala månadsvis och inköp av varor ca 1-2 gånger i veckan.

Har tittat på:
    Unicell som jag tycker verkar bra och billigt, man har läst massa dåligt om det.
    Hogia känns dyr (eller?).
    VistaSpcs (överkomligt pris och känns seriösa även om jag tycker det verkar svårt, är det det?)
    Speedledger (verkar smidigt med direkt koppling till banken, men verkar ändå inte helt enkelt)

Finns det andra?

Kraven är alltså bra pris (MAX 300 i månaden) och att det ska vara enkelt för en som inte är så van samt att det ska fungera utan problem.   

• Svar på tråden Vilket bokföringsprogram?
  • Knytt

Vet inte hur det är med de andra programmen med med Visma kan man ringa in och ställa frågor om man får problem. Rätt omfattande och bra kundservice där de inte bara kan programmet utan också ekonomi (Vet inte om det är samma för alla deras program dock). 

• Greta1982
    Knytt skrev 2012-04-18 10:58:16 följande:
    Vet inte hur det är med de andra programmen med med Visma kan man ringa in och ställa frågor om man får problem. Rätt omfattande och bra kundservice där de inte bara kan programmet utan också ekonomi (Vet inte om det är samma för alla deras program dock). 
    Ja de verkar ju seriösa i alla fall. Känns ju tryggt att kunna ringa om man behöver hjälp. Inte superdyre heller egentligen, bara att jag tycker deras deras testversion är lite svårare än andra, men som med allt annat, men lär väl sig ;)
  • Greta1982
    vitruviandude skrev 2012-04-18 10:58:56 följande:
    BL Administration finns ju också och brukar vara populärt:

www.blinfo.se/program 
    Det har ingen månadsavgift har jag för mig.. Kan ju vara ett alternavit. Tack!
  • sportpappa

Jag började med SPCS Administration. Fungerade jättebra, men det är dyr licens.
    För ett par år sedan bytte jag till SpeedLedger i Swedbank. Hur smidigt som helst. Bokföringen tar bara några minuter per månad eftersom det oftast bara är att trycka på Ok för att godkänna konteringen.
    Enkelt att jobba med alla rapporter och kontoplan, enkelt att kontera manuellt också.
    För min enskilda firma ser jag inga brister alls med SpeedLedger.

• prinsessanadia

Visma enskild firma är superenkelt! Ingen dubbel bokföring behövs utan du skriver helt enkelt bara in summan på utgifter och inkomster. Den deklarerar även åt dig, och gör ditt förenklade årsbokslut. 

• stadiljus

Fortnox är jättebra och enkelt och har en bra support. Har också hört att folk är jättenöjda med Swedbanks som är kopplat till banken. 

Svar på tråden Vilket bokföringsprogram?