Vad får man göra när man är sjukskriven?
Hej! Jag behöver höra lite åsikter här..
Det är så att jag är sjukskriven då jag har precis fått diagnosen tung RA och påbörjat min behanling. Tyvärr så mår jag dåligt av min behandling då biverkningarna är starka för min "lilla" kropp". Jag mår illa, yrsel, trötthet, svag i muskler osv. kan nog skriva en hel bok..
Detta har gjort att jag bedöms till att inte kunna jobba just nu då jag har ett fysiskt arbete som innebär tunga lyft och höga höjder, dom anser att jag inte kan jobba på ett säkert sätt. Men jag är inte typen som gillar at vara sjukskriven då jag innan min diagnos alltid varit en träningsmänniska.
Så min fråga är nu... vad får man göra på sin sjukskrivning egentligen?
Jag mår otroligt bra utav att promenera ute (bor nära en park) men är rädd för att min chef ska se mig och tycka "hon är inte alls sjuk". På fritiden jobbar jag med funktionshindrade ungdomar inom idrott (inget betalt arbete) en gång i veckan. Kan jag fortsätta med det trots att jag är sjukskriven? Det är inte så att försäkringskassan lyfter en i kragen och undrar hur man orkar?
Det är 1 och en kvart en gång i veckan. Jag slänger ut lite redskap så tränar dom medans jag pratar. Hjälp mig.. jag känner mig isolerad och mår sämre av det men vågar inte göra något!