Anonym skrev 2012-04-18 22:42:39 följande:
Jag vill inte koka i en vanlig kastrull, tycker det känns ofräscht. Hur länge ska den koka? Ska den bara koka upp eller stå och koka några minuter?
Lady Cup verkar bra alltså. Finns det flera nätbutiker som säljer dem? Hur vet man vilken storlek man ska ha?
Den ska koka några minuter. Köp en menskoppskastrull då, Claes Ohlsson och IKEA brukar ha biliiga nya, annars köp en second hand.
Butiken jag köpte från har lagt ned tyvärr så jag kan inte hjälpa dig med var man kan köpa den men jag har googlat någon gång och det finns fler som säljer den men jag tror den är mindre vanlig än moon cup och luna cup. Det finns olika parametrar när det gäller storlek men på Lady Cup brukar de flesta vuxna kvinnor ska ha L även om de inte fött barn. Jag har inte använt min efter förlossning (är gravid med första) och jag körde L direkt. Jag var 24 när jag köpte den och jag har normala till små blödningar och den har funkat bra i 5 år. Jag kommer troligen köpa en ny när mensen är igång igen efter barnet fötts även om man kan använda dem upp till 10 år.