I konflikt med Länsförsäkringar (bilförsäkring)
Vi har haft bilförsäkring hos dom sedan juni 2011. Vi hade på autogiro, 500kr per månad. Det drogs inte en gång och då fick vi ut en helårsförsäkrings-räkning utskickad, vi ringde om det och dom ändrade till autogiro igen och skickade en påminnelsefaktura på den månaden som inte drogs.
Nu i mars blev det tyvärr så igen att dom inte kunde dra (jag är arbetslös nu och ekonomin är väldigt ansträngd). Då fick vi idag en halvårsförsäkring utskickad och vi ringde om det. Den är på 3500kr vilket är VÄLDIGT mycket pengar för oss nu. Vi letade upp en billigare försäkring idag, 260 kr i månaden istället för 500 som hos Länsförsäkringar. Så vi ringde upp Länsförsäkringar och sa att vi ville säga upp oss hos dom och att dom då gärna får skicka ut en faktura som sträcker sig från förra månaden (eftersom dom inte kunde dra sista mars) fram till den 25:e (för våran nya försäkring påbörjas den 26:e). Men enligt dom kan dom inte göra så utan vi måste betala fakturan som skickades ut på 3500 eftersom den är från 1 mars.
Jaa regler kan inte vi göra något åt men vilka konstiga regler. Vill man hjälpa sina kunder eller sätta dom i en ännu värre ekonomisk situation? Hade JAG haft hand om det där så hade jag bara skickat ut en påminsele på fakturan om det inte kunde dras på autogirot inte skickat hel/halvårsförsäkring som sen MÅSTE betalas.
Det är ju ingen uppsägningstid hos dom så tycker det låter konstigt med att vi MÅSTE betala fram till oktober för att dom inte kan skicka ny faktura. Fan nu vet jag inte hur vi ska klara oss, ekonomin blev ju sju gånger värre nu.