Potträning?!
Jag satte igång när jag märkte att sonens nattblöja var torr flera nätter i rad. Då var han 2 år och 1 mån (i början av mars). Den morgonen när han klev upp lockade jag honom att sitta på pottan genom att läsa bok/göra iphone. Tror jag satte på kranen också. När han kissat var vi alla jätteglada. Då fick han vars utan blöja och testa den dan.
Efter några dagar vågade jag släppa nattblöjan. Dagtid hade han på förskolan, men så fort vi kom hem åkte blöjan av och det gick ganska bra. En hel del olyckor, men helt ok resultat. Efter 2 v provade vi utan blöjor på dagis och han började vägra blöja själv. Säga till själv kom nog efter några dagar, men det är fortfarande lite blandat. Ibland försöker jag få honom till pottan och ibland väntar jag ut honom.
Bajset är fortfarande lite skakigt
han har gjort i pottan några ggr, men det händer också att det hamnar på andra ställen...
Han kan hålla sig länge (ca 3 tim) så jag brukar chansa när vi ska iväg och hoppas att det löser sig. Tar dock med ombyten. Har inte fått honom att kissa på toa, men däremot har han kissat ute efter att ha sett storebror kissa ute.
Natten går otroligt bra. Tror en olycka på 1,5 månad. Dagtid är det kissolycka ca 20 % av gångerna, men då kissar han som sagt sällan. Bajs är nog i pottan hälften av gångerna. Det här resultatet är alltså efter drygt 1,5 månad.
Idag var han olycksfri på dagis
Du märker nog hur ditt barn vill ha drt. Min son vill styra själv när han ska kissa, och frågar jag om han vill kissa säger han oftast nej. Men om jag mutar med iphone brukar han gå med på att kissa.