• marcitron

Baby Shower- Hjäälp?

Nu håller jag och ett par vänner på att planera en baby shower för vår fina vän :)

Dock är de ju så att ingen av oss nånsin varit på en, så vi behöver alla tips vi kan få! :)
    Även på bra presenter!

• Svar på tråden Baby Shower- Hjäälp?
  • kaxig91

awe vad gulliga ni är mott er vän^^ vill också ha babyshowe men inget jag kommer få :( ..

Men vad man sett på tv o filmer osv så har dom ju olika lekar som att gissa hur stor mammans mage är osv att man klipper av en bit snörre var o sen den som är närmast *vinner*  ^^  ..

Sen kan man ju ge alla möjliga presenter ju som badbalja full med blöjor osv tex^^ o gulliga klädessett och annat grejs mamman kan ha användning utav för bebisen :)    

• lisaberggren

min mamma överraskade mig med en baby shower, vi blev inte alls så många som det var tänkt o de va lite tråkigt. tyvärr. men vi gjorde det bästa av situationen.

Vi gissade på magmått genom att "dra" presentsnöre från rullen och säga stop när vi trodde att den skulle räcka runt magen. Hade mamma vunnit den tävlingen hade ja nog varit gravid med trillingar. haha!

Vi fick även smaka på 3 olika sorters barnmat, och gissa vad det var för mat vi stoppade i oss.
    Sen så skrev vi även upp på små söta lappar som vi klippt ut från papper som föreställde änglar och
    skrev ner när vi trodde bebisen skulle komma, hur lång och hur mkt bebisen skulle väga.

Sen våra namn såklart, så man vet vem som gissat närmst och vinner! :)
    Mamma hade även gjort lite små aptitretare, kex och bröd som hon la lite gott på som vi åt. och så drack vi cider till. Man kan ju äta större/mindre luncher samt tårta osv. fantasin sätter gränser. Jag fick även en super fin blöj tårta som mamma själv gjorde. Och massa presenter från de vänner som kom :)

Hoppas detta hjälper er lite grann.

/lisa

• MHM

Det var en kompis som hade "gissa-bajset". Dom hade lagt kletiga bruna grejer i blöjor som man skulle smaka på och gissa vad det var :)

• marcitron

Tack för tipsen! Nån annan som har något bra tips? Gärna på specifika bra/roliga/användbara presenter :)

• kickan89

På min babyshower gjorde vi också det där med tråden. Minns inte om det var några fler lekar/tävlingar faktiskt.
    Det bjöds på lite tilltugg som laxrullar, krustader fyllda ned Skagen, grönsaker och dip, cupcakes...
    Vi skickade även runt en bok där man fick skriva på tre olika sidor, på första sidan skrev man sitt namn och sin gissning på när bebisen skulle komma, på nästa sida skrev man namnförslag och på tredje kunde man skriva ner en hälsning till oss föräldrar eller bebisen.
    Vi var ganska många på min babyshower, både vänner och släktingar och fick allt från dyrare saker som bärsele och skötväska till billigare saker som nappflaskor. Fick även kläder, blöjor, badbalja, badtermometer.... Allt vi fick var verkligen jätteuppskattat!

• kickan89

Ett tips på en rolig present kan ju vara att gå ihop och ge presentkort på en barn- eller familjefotografering som de kan använda när barnet är fött alt. en gravidfotografering så att hon får fina bilder med magen

Svar på tråden Baby Shower- Hjäälp?