Inlägg från: Liten elak och intelligent |Visa alla inlägg
  • Liten elak och intelligent

Terapi för barn med Asperger?

Klart terapi a la TBA, son-rise eller vad man nu tycker är bra för ens barn hjälper! Precis som vid all form av autism. Stockholm är kasst när barnet kommer över 7 år och har autismspektrumtillstånd med normalbegåvning. Det är en anledning till att vi lämnar Stockholm nu. Vår son är sex och har idag ett gott stöd på  Autismcenter för små barn med Aspergercenter har jag tyvärr mest hört dåligt om....

• Liten elak och intelligent
    Ronjami skrev 2012-04-25 09:19:34 följande:
    PS. jag har sökt vårdbidrag men det hjälper inte oss ett smack. Vi tjänar bra, dottern är inte alls jobbig hemma eller så men får vi det ska det gå direkt in på hennes konto.
    Seriesamtal -visst kan det vara bra att ta till vid konflikter i skolan men min dotter har inga problem att förstå saker. Däremot måste hon få hjälp med att förstå hur man interagerar, turtagning, vissa intresse för andra etc etc - ändra sitt beteende helt enkelt.
    Fast vårdbidraget kan man exempelvis nyttja för att kunna gå ner i tid och det kan vara väldigt bra när barnet har ett autismspektrumtillstånd.

Sociala berättelser är ju bra för att förstå hur man agerar i olika situationer, seriesamtal likaså, utan att där behöver vara en aktuell konflikt. 
Svar på tråden Terapi för barn med Asperger?