Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Semper vs Nestle

Ta det lugnt med smakisarna. Kräkningarna kan tyda på att hon inte är redo. Vår son fick potatis som första smakis, och kräktes av det. Avvakta någon vecka och försök igen bara.

Ang. Semper vs Nestlé så tvekar jag inte: Semper.
    Nestlé bör bojkottas p.g.a. sin oetiska marknadsföring.

• Natulcien
    Eleonor01 skrev 2012-04-19 13:58:50 följande:
    Ganska korkat att basera sitt barns mat å välbefinnande pga reklam....
    Du kanske ska ta och googla lite på Nestlé + bojkott, så kanske du tycker annorlunda sen. Nestlé har förstört amningen för massor av människor i tredje världen genom att dela ut ersättning. Jag tänker inte bara på mitt barns välbefinnande, utan även de som lever i resten av världen.

Själva innehållet i deras produkter är, i princip, samma sak, så är det bara innehållet eller smaken på produkterna man funderar på, så bör man tänka ett varv till.
  • Natulcien
    Eleonor01 skrev 2012-04-19 14:21:30 följande:
    Semper e de som har haft mest problem med tillverkningen. Hittat det ena å andra i deras mat så nej, aldrig semper!!
    Problem med tillverkningen? Goddag Yxskaft.
    Nu var det ju inte riktigt det jag skrev om, utan om Nestlés stenhårda marknadsföring i tredje världen där de har förstört liv och hälsa för många, många bebisar....

Men det kanske inte är något att bry sig om...?
  • Natulcien
    Daeminimon skrev 2012-04-19 15:35:41 följande:
    Nestlé har inte bara förstört amning, de är orsaken till att tusentals bebisar dog. Bebisar som kunde ha levt om inte Nestlé hade varit så giriga och aggressiva i sin marknadsföring.
    Jo, jag känner till det. Vidrigt. Gråter
  • Natulcien
    tussilago00 skrev 2012-04-21 12:34:18 följande:
    Njae, vad jag har hört så försvinner näringen om man stoppet maten i micron. B
    Det beror ju (som så mycket annat) på hur man tillagar i micron.

Om man micrar för länge och överkokar maten så försvinner mycket av näringen ja, precis som det gör på spisen. Men tillagar man rätt och minimerar tillagningstiden så kan t.o.m. fler näringsämnen bevaras i micron. Man kan t.ex. tillaga grönsaker med ytterst lite kokvatten med kort tillagningstid och därmed bevara näringsämnena.
Svar på tråden Semper vs Nestle