Semper vs Nestle
Min lille son kräktes av banan dom första gångerna han åt det, så det kan ju vara bananen i gröten som gör det! Detta gick dock över när han blev ca 6-7 månader.
Min lille son kräktes av banan dom första gångerna han åt det, så det kan ju vara bananen i gröten som gör det! Detta gick dock över när han blev ca 6-7 månader.
Jag håller oxå med natulcien mfl som bojkottar nestle! Har jag gjort i flera år även fast jag bara haft barn i snart 2....
Min andra tanke va också just mjölk! Men jag vet inte hur det är med sånt i sempers vs nestles barngrötar....
Har du gett något annan nån gång som innehåller mjölk? Min son vägrade all sorts barngrötar så han fick helt enkelt äta vanlig havregrynsgröt med blåbärspure... Det gick ner fint!
Ja, alltså jag gjorde den lösare än vanlig gröt och såg till att det va mosat ordentligt och ordentligt genomkokt! Tror min son va ca 6 månader när han åt det första gången och det va hemma hos pappa som är utbildad barnskötare. Han tyckte vi skulle prova och som med allt annat han gör så funkade det bra! Däremot så bojkottade han gröten senare när BVC tyckte vi skulle ha smör i för att han gick ner på sin kurva men det är en annan historia....
Njae, vad jag har hört så försvinner näringen om man stoppet maten i micron. Bäst är kanske att köra med stavmixer först om man är rädd att barnet ska sätta i halsen?
Intressant att veta hur det är egentligen! Tycker man hör olika om micro och spis hela tiden! Varierande och bra kost är nog huvudsaken tror jag.