Inlägg från: The Doctor |Visa alla inlägg
  • The Doctor

Semper vs Nestle

Natulcien skrev 2012-04-19 14:12:52 följande:
    Du kanske ska ta och googla lite på Nestlé + bojkott, så kanske du tycker annorlunda sen. Nestlé har förstört amningen för massor av människor i tredje världen genom att dela ut ersättning. Jag tänker inte bara på mitt barns välbefinnande, utan även de som lever i resten av världen.

Själva innehållet i deras produkter är, i princip, samma sak, så är det bara innehållet eller smaken på produkterna man funderar på, så bör man tänka ett varv till.
  • The Doctor

Personligen valde jag att inte använda mig av köpesgröt alls då jag 1) bojkottar Nestlé av miljö- och moraliska skäl samt 2) bojkottar Semper på grund av slammet på åkrarna. Det finns inget i deras produkter som jag finner tillfredsställande till mitt barn!

Min ettåring får havregrynsgröt med torkade aprikoser.

• The Doctor
    rrushe skrev 2012-04-20 11:23:19 följande:
    Nej har aldrig testat.. Vågar man ge Havregröt till en så liten? Kan hon svälja?
    Ja, absolut! Precis som tussilago00 ovan gör jag gröten lite extra lös (brukar ta ungefär 1/4 dl vatten extra), dessutom är det ju bara att ta lite på skeden om du känner dig orolig. Jag använder som sagt torkade aprikoser, de klipps i små bitar och de blir mjuka under tillagningen.
  • The Doctor
    rrushe skrev 2012-04-20 13:34:28 följande:
    Wow vad bra med så mkt erfarenhet på ett ställe!! Tack för alla tips!! Ska absolut testa Havregröt! Min mardröm är att hon sätter i halsen och vad gör man då på en så liten???

Så koka extra länge och lite frukt i?...
    Ska handla idag!! :)
    Nja, kokar man den för länge borde väl näringen försvinna, eller? Jag kör min gröt på max i micron under 3 minuter.
  • The Doctor
    tussilago00 skrev 2012-04-21 12:34:18 följande:
    Njae, vad jag har hört så försvinner näringen om man stoppet maten i micron. Bäst är kanske att köra med stavmixer först om man är rädd att barnet ska sätta i halsen?
    Ah, OK.
Svar på tråden Semper vs Nestle