Inlägg från: mandelblomma |Visa alla inlägg
  • mandelblomma

Hur ofta vabbar ni?

Mycket, alldeles för mycket....Gråter
    Säkert 3-4 dagar i månaden hela vinter...i julas var vi hemma i flera veckor men då var det i samband med en operation och de skulle hållas hemma från dagis två veckor.
    De är 3 år och tvillingar och smittas inte den ena på dagis så gör den andre det och smittar den ena hemma...nu har de hostat sen i februari- mykoplasma.
    Men det blir säkert bättre nästa år...hoppas jag!

• mandelblomma
    J1983 skrev 2012-04-19 14:52:56 följande:
    jag tror att det är mykoplasma här med.. en nära släkting hade det o hon o lille sonen har insjuknat ungefär samtidigt en gång i månaden i flera månader.. jag frågade läkare om detta o han sa att det är säkert mykoplasma men det gör de inget åt när det är barn, annat är det med vuxna för de har inte tid att vara sjuka på grund av jobbet.. men föräldrar till barnen som måste jobba då? hallå??
    ja alltså våra har inte varit hemma hela tiden, utan vi har jobbat mellan.
    Ofta kan man gå med mykoplasma i månader, även vuxna och dra med just den här envisa hostan...man gör generellt inget åt de för vuxna då heller om man inte blir mer sjuk i ex lunginflammation.
  • mandelblomma
    J1983 skrev 2012-04-19 15:15:14 följande:
    jo jag har ju också jobbat emellan men samma sjukdom har kommit om o om igen..
    nej jag vet att de gör ju inget åt det om det inte blir allvarligt men ibland önskar man att det fanns mirakelmediciner..  
    ja det är rätt tröstlöst jag vet, är så vansinnigt uppgiven på detta vabbande att jag kreverar snart.
    Till och med killarna säger " varför e jag sjuk hela tiden? Jag vill till dagis?"

Men det vänder väl snart!
  • mandelblomma
    gryning2 skrev 2012-04-22 17:17:13 följande:

Vi har haft tur med väldigt lite vab, kanske har stora sonen haft 2-3 sjukdomstillfällen per år och då har han varit sjuk mindre än en vecka varje gång. Får se hur det blir med lilla pojken då han börjar fsk, är ju inte säkert att han håller sig lika frisk som storebror.

Hur mycket får man vabba varje år? Blir det inte hemskt besvärligt med jobbet om man måste vabba säg 100 dagar per år? Obestämd Min chef skulle bli galen Rynkar på näsan

Jo det är jättejobbigt,.
    Jag har erfarenhet av att både vara chef till de som vabbar mycket men också som mamma som vabbar mycket.
    Urtrist men inte mycket man kan göra, det går över.
  • mandelblomma
    Ulle75 skrev 2012-06-03 22:52:32 följande:

Vi vabbar jämnnt typ, känns som det är alltid någon sjuk. Vi har fyra barn mellan 2 och 10 år, nu har vi flyttat så det är troligen en av anledningarna till att dom blivit så sjuka i vår. Här har vi haft allt från vattkoppor till scharlakansfeber. Nä inte våra vår, dessutom har vi vuxna råkat ut för olika saker som gjort att vi varit sjukskrivan. Tur att man jobbar på ett stort företag för det känns inget kul att det är så här, å andra sidan inget jag kan påverka heller.

usch era stackare, läste att ni också har ett tungt vabb år.
    Jag trodde ju i min enfald det skulle bli bättre efter deras operationer i december och lite bättre är det väl...men långt i från bra. Snittar 2-4 vabbdagar per månad och har gjort sen i höstas.

Men som du säger, jag kan verkligen inte påverka det mer än vad jag försöker genom att byta pass och låta maken vara vaken med sjuk barn hemma efter att han jobbat natt och liknande.

Krya på er!!
Svar på tråden Hur ofta vabbar ni?