längtar74 skrev 2014-01-03 14:16:13 följande
Frk Röd - tack. Jag kan på ngt vis fatta vitsen med en vecka emellan. Inte minst för att se en utveckling (eller brist på) i hcg-värdet. Och min gyn är toppen. Så engagerad och bra. Så jag har förtroende för hennes rekommendation. Men det känns skit ändå.
I vårt fall har det aldrig varit tal om annat än 3-dagars. Nu vid den sista FET så fick de tina upp de två sista embryona (frusna i par), och sedan låta den sista utvecklas ytterligare innan den frystes på nytt. Därför är den 5-dagars.
Låter intressant (och lite komplicerat) med dubbel transfer. Finns det några särskilda anledningar till att de rekommenderar den metoden?
Tack igen för att ni är så fina. Skulle egentligen jobba hemma idag men får inget gjort. Ska göra ett sista ryck nu.
Låter bra att du har en bra och engagerad gyn!
Ja, jag kan också tycka att det låter lite jobbigt och komplicerat med dubbel-transfer, Men det är nog mest för att jag ska behöva vara borta så många dagar (gör mina behandlingar i Aren). Dubbel-transfer var inget som de rekommenderade utan det var det som dom hade att erbjuda om jag ville ha tillbaka ett 5-dagars. Jag skulle tro att det beror på att man inte kan garantera att något av embryona klarar långtidsodling och därför sätter de även in ett 2 eller 3-dagar så det inte blir så att jag står helt utan överlevande embryon dag 5. Men det här är bara min teori :)