• pottri

behöver tips!

Hejsan! Jag är en glad tjej på 22 år. Är gravid i v 7. Jag är arbetslös. Och är orolig för min framtid. Jag är rädd För jag inte kommer klara mig. Och kanske är tvungen göra Abort för ungens bästa. Och inte få växa upp och inte få de bra Jag älskar barn och har alltid velat ha barn. Skulle göra vad som helst för allt skulle bli bra. Men ingen chef som vill ha en gravid kvinna. Jag söker Jobb varje dag för man kanske kunde jobba lite och få ihop pengar. Men jag behöver nu råd. För vill helst inte göra abort utan vill Fixa de här. Om de skulle gå åt skogen? Jag inte skulle få jobb och ingen hjälp. Vart kan man vända sig till då? Och ändå klara sig plus minus noll. Och får Skämpa själv. Och då blir de jag själv och barnet ifall jag måste hitta ett annat Sätt att klara mig på. För min pojkvän lämnar mig själv om jag inte får tag På ett jobb. Många oroliga tankar ifrån Petra

• Svar på tråden behöver tips!
  • CeeJay

Om du är så orolig och har det så kämpigt - försök att verkligen tänk till om det är den bästa tiden för dig att skaffa barn?

Om du väljer att föda barnet kan du kanske få hjälp med ekomonin på soc. Du får helt enkelt väga nackdelarna mot fördelarna med att vara ensamstående mamma utan möjlighet att försörja dig själv. 

Svar på tråden behöver tips!