Svartnar för ögonen, yrsel och huvudvärk, hjälp!
Har alltid haft problem med att det svartnar om jag reser mig för fort när jag vaknar på morgonen, har även kunnat hända om jag suttit allt för länge. Men just nu är det helt annorlunda, de senaste månaderna så har jag haft huvudvärk väldigt ofta, varje varannan dag, kommer i perioder under dagen..
Svartar så fort jag reser mig från stolen, och kan gå max 2-3 meter innan jag måste hålla i mig för att inte trilla omkull. Nu på kvällen reste jag mig från soffan (suttit i kanske 1h), det svartnar, blir yr, hinner fram till dörrkarmen där jag står i par minuter. Går in på toa, känner mig fortfarande små yr, sätter mig på toan och sen när jag reser mig trillar jag in i duschkabinen...för att sedan fumla bak och trilla in i dörren..
Jag är 19år, dricker tillräckligt med vatten osv. äter gör jag det med. Kanske inte alltid så regelbundet och nyttigt, men äter iallafall.
Är det en för mesig sak att åka in till VC med? Känns som om man tar upp massa plats för något som kanske bara är lågt blodtryck? Eller finns det något annat det kan vara? Börjar som sagt bli rädd och orolig för att resa mig upp :(