• Anonym (orolig)

Svartnar för ögonen, yrsel och huvudvärk, hjälp!

Har alltid haft problem med att det svartnar om jag reser mig för fort när jag vaknar på morgonen, har även kunnat hända om jag suttit allt för länge. Men just nu är det helt annorlunda, de senaste månaderna så har jag haft huvudvärk väldigt ofta, varje varannan dag, kommer i perioder under dagen..

Svartar så fort jag reser mig från stolen, och kan gå max 2-3 meter innan jag måste hålla i mig för att inte trilla omkull. Nu på kvällen reste jag mig från soffan (suttit i kanske 1h), det svartnar, blir yr, hinner fram till dörrkarmen där jag står i par minuter. Går in på toa, känner mig fortfarande små yr, sätter mig på toan och sen när jag reser mig trillar jag in i duschkabinen...för att sedan fumla bak och trilla in i dörren..

Jag är 19år, dricker tillräckligt med vatten osv. äter gör jag det med. Kanske inte alltid så regelbundet och nyttigt, men äter iallafall.

Är det en för mesig sak att åka in till VC med? Känns som om man tar upp massa plats för något som kanske bara är lågt blodtryck? Eller finns det något annat det kan vara? Börjar som sagt bli rädd och orolig för att resa mig upp :(

• Svar på tråden Svartnar för ögonen, yrsel och huvudvärk, hjälp!
  • Lena

Kolla upp det för säkerhets skull. Men börja även med bättre kost och gärna träning.

• Anonym (orolig)

Tränar gör jag redan, varannan dag, styrka och kondition. Försöker få i mig tillräckligt med proteiner efter träning, och tycker jag sköter mig helt okej. Slinker väll ner en och annat kex eller något på kvällen.. 

• IsDimma

Jag lider av detsamma i perioder. Har dock aldrig kollat upp det så vet inteom det beror på mer än mitt låååga blodtryck.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Anonym (jess)

Jag fick så men mest när jag stod upp.. riktigt hemskt när de kom på pendeltåget. Men jag har nu börjat äta starka järn tabletter som min bm skrev ut.. och Har skött mig extra noga med maten.. sen dess har jag inte råkat ut för de igen..

• Kaos85

lågt blodtryck - det är väldigt bra att ha men även väldigt jobbigt
    höga blodvärden
    järnbrist-vitaminbrist 
    migrän
    graviditet
    "grus" i öronen - alltså något som rubbar balansgången, när du tex ställer dig upp eller vänder dig om så hänger inte "gruset" med, vilket gör att du blir yr får balans svårigheter 
    huvudvärk+ständigt snurrande framför ögon/i huvud KAN vara en tumör

Var inne för samma problem för ca 1 månad sedan. 

Kolla upp det för säkerhets skull. Bättre att vara på den säkra sidan. 

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • Fia 28

Sådär har jag haft en gång då jag hade blockerade nackkotor, extremt obehagligt.

Svar på tråden Svartnar för ögonen, yrsel och huvudvärk, hjälp!