• Din mamma

Vad fan är det för fel på katten!?

Varje kväll när jag lagt mig i sängen för att sova så får min katt något slags psykbryt på given signal. Hon kan ligga i soffan och sova, och hon ligger kvar medan jag sminkar av mig, borstar tänderna och så vidare. MEN! I samma stund som jag krupit ner och lagt mig till rätta och känner att jag håller på att somna så börjar hon jama. Det låter inte "Mjau... Mjau" utan det är "MJAUMJAUMJAUMJAU!!!!!". Jag skämtar inte, vet bara inte hur jag skulle förklara hur hon jamar. Hon är kastrerad, inga problem med kisseri eller liknande. Om dagarna är hon som vilken katt som helst. Så vad är det för fel på "kattfan"?!

• Svar på tråden Vad fan är det för fel på katten!?
  • Minlillaninja

Låter dom våran katt ! Haha, och sen är det gärna rally genom hela lägenheten med :p

• Din mamma

Minlillaninja: Fruktansvärt irriterande är det i vilket fall. Från att vara gosig och söt till ett potentiellt mordoffer. Hon ber ju om det...

• Minza83

katter är ju nattdjur... och de gillar ju mörker.... du har kanske ditt svar där :P

• KatjaKaj

Min katt är fan likadan och jag håller på att bli galen. Det där majuandet går mig på nerverna och det är bara när jag ska sova. Jag har till och med börjar förhandla med min mamma om hon inte ska överta katten ;).

• Billig trevnad

Är det inte uppenbart att hon gör så för att hon tycker att du är tråkig och borde ge henne uppmärksamhet istället för att sova?

Mina är likadana... Jag brukar ignorera dem och de har lärt sig att det inte är någon idé att ens försöka med mig. Min sambo, som de har lindat runt sina tassar, klarar inte av det, så de cirkulerar runt hans huvud och jamar. Haha, jättestörigt.

Prova att konsekvent ignorera henne varje kväll när du ska sova. Jag tror att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet för henne, så ett grinigt beteende är llika bra i hennes ögon. Det lär ta några veckor.

• 1022

Låser du ut henne från sovrummet så är det en given anledning. Katter vill inte bli utlåsta. Får hon vara hos dig så är det helt enkelt så att hon vill ha uppmärksamhet:D

Mina katter lägger sig utanför sovrumsdörren och håller på med diverse, kan rejsa lägenheten eller välta saker bara för att liksom. Bara att ignorera.

• ForReal

Den vill inte att du ska sova utan att du ska vara uppe och leka med den :) Gosa eller lek med katten innan du lägger dig, eller som jag låt den sova i sängen med dig om du törs, haha. 

• Din mamma

Birmafröken: Nej, hon står mest i hallen.

Billig trevnad: Men hon hade ju inte min uppmärksamhet innan heller?

1022: Sovrumsdörren står öppen.

ForReal: Nja, hon vill bara ligga under täcket med mig och jag är redan varm som det är.

Svar på tråden Vad fan är det för fel på katten!?