Vad gör jag nu? 200 000 kr
Jag fick nyligen ett oväntat tillskott på 200 000 kr på kontot, planen är att spara så det kommer upp till 260 000 till oktober i alla fall.
Jag läser och läser och försöker få mig en uppfattning av vad jag ska göra av pengarna men jag blir bara mer och mer förvirrad.
Min familj säger åt mig att boka möte med banken så att de kan hjälpa mig att placera pengarna på något bra räntekonto (min familj har väldigt nära och god relation till banken) men sedan så läser (och inser jag) att banken vill sitt eget bästa och inte kundens.
Vart vänder jag mig istället? Vad gör jag av pengarna?
Jag vill så snart som möjligt köpa hus med min man men jag har inget arbete och är sjukskriven så då är det inte möjligt att ta lån och jag vill inte sätta min familj som medlåntagare heller. Så jag antar att planen är att spara så mycket som möjligt för att så snart jag blir frisk kunna skaffa ett arbete (vill starta eget) och kunna köpa hus(vi tänker oss runt 2mkr-klassen). Då är det kanske dumt att göra något långsiktigt? Jag hoppas bli frisk vid början av nästa år.
Jag blir bara mer och mer förvirrad och alla tips mottages tacksamt!