Vad baseras min SGI på???
Hej!
Jag behöver verkligen hjälp med att förstå hur min SGI kommer bli!
Jag har jobbat som timanställd på samma företag sen 2009. jobbat ca 75-80%.
Den första januari i år så fick jag en heltidsanställning med fast månadslön. Har haft timlön innan.
Jag ska ha barn första maj så tyckte det passade jätte bra att få en heltidsanställning där vid årsskiftet.
Pratade idag med min handläggare på hos FK och hon säger att jag inte kommer kunna få min SGI baserad på min nuvarande inkomst eftersom jag inte hunnit jobba 6 månader med det nya avtalet hos min arbetsgivare. Min SGI kommer alltså enligt henne baseras på 2011 årsinkomst. Hur kan detta vara möjligt? Jag trodde att om jag har en heltidsanställning som kommer pågå även efter jag kommer tillbaka efter mammaledigheten så är det denna inkomst som gäller.
Om jag förstår det rätt genom henne så kommer dessa 4 månader 1jan-sista april inte kunna räknas med alls i min inkomstutredning??
En till sak jag undrar över är om SGI:n för föräldrapenning och sjukskrivning baseras på samma sak? Är nämligen sjukskriven i 3 veckor nu och dessa veckor jag ska få utbetalad från FK. Kommer jag få utbetalat för min nuvarande inkomst eftersom det var det jag egentligen skulle ha fått om jag arbetat. Eller kommer jag få en utbetalning baserat på den SGI hon fått fram från 2011?
Tack på förhand!