• o0Noun0o

Kristna! Appropå Livets Bok!

Så var den där Noun igång igen...

Vad menas?

"Sedan såg jag en stor vit tron och honom som sitter på den. Och när han visade sig försvann jorden och himlen, de fanns inte mer.12 Jag såg också de döda, både högt uppsatta personer och vanligt folk. De stod inför Gud, och böcker öppnades. Även en annan bok öppnades, och det var livets bokt. De döda dömdes sedan efter vad som stod i de första böckerna, för där fanns alla deras gärningar nedskrivna.13 Havet gav tillbaka de döda som fanns i det, och de dödas världt gav tillbaka de döda som fanns i den, och var och en dömdes efter sina gärningar.14 Sedan kastades de dödas värld i den brinnande sjön. Detta är den andra döden, den brinnande sjön."

("Guds Dom" Uppenbarelseboken)

Sedan längtar jag efter en diskussion om "den falske profeten" och odjuret. Jag vet att många kristna tror att den falske profeten skulle vara Profeten Muhammed(saw), och jag undrar hur i hela friden ni/dom kommer fram till det. Först och främst: Vad är odjuret, och vad dess kronor?

Vad är "lammets brud" i uppenbarelseboken? Tror ni det är Israel (marken) eller tror ni det är brödra/systraskapet- eller vad?

Den som inte tror på något luras lätt till vad som helst.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-20 16:22
    Jag menar förstås "Jerusalem", inte "Israel".
  • Svar på tråden Kristna! Appropå Livets Bok!
  • KristenTjej84

Att Jesus kommer att stå vid sin kungatron och döma mänskligheten.
    De som har tagit emot honom som frälsare och Herre, eller varit för unga för beslutet, är med i livets bok.
    De som inte har tagit emot honom, trots flera chanser de haft på jorden, kommer inte vara med i livets bok.
    Alla människor kommer gå igenom samma sak, oavsett om det är presidenter, kungar, läkare eller fattiga bönder och uteliggare.
    Då Jesus är rättvis och ser till hjärtat.
    Kort och gott, de som inte är med i livets bok hamnar i helvetet.
    Men endast Jesus vet vilka som är där och inte, så vi som människor har ingen rätt att peka finger och säga vilka som kommer dit o inte, då bara Jesus kan se hjärtat.

Odjuret är antikrist, under inflytande av djävulen själv, och falska profeten,och han  kommer få makt, kraft, pengar och otrolig intelligens från djävulen för att kunna vilseleda människor bort från Jesus och tillbe honom, då djävulen alltid har haft stor vilja att bli dyrkad.
    Djävulen vill att alla ska dyrka honom, och gör vad som helst tillsammans med sina demoner för att människor ska vända sig bort från Jesus och se Jesus som tråkig och läskig tyrann, och sig själv som häftig, cool, spännande och maktfull, ockultismen är en av djävulens sätt att vilseleda mänskligheten tillsammans med demoner som följer honom.
    Till ockultismen tillhör: spåtanter och spågubbar, medium, siaren, medicin män(afrika), häxor mfl.
    Alla villolärande religioner har också demoner bakom sig, som binder folk och försöker få dom att inte ta emot Jesus kosta vad det kosta vill.

Alla skl "Profeter" som inte accepterar Jesus och allt som står i bibeln om honom( Som vägen sanningen ochj livet, den enda vägen; Guds son etc) utan försöker upphöja sig själva och sin godhet istället t ex, är falska profeter.
    Då Muhammed inte ser Jesus som Guds son, då Gud fadern han enligt honom inte "behöver någon son"
    Så ser vi honom som falsk profet tyvärr.
    http://www.letusreason.org/islam11.htm
    Vi vet inte vem Antikrist kommer att vara, men han kommer dyka upp i framtiden, som en stor och maktfull politisk världsledare, en sann humanist och lockar stora skaror människor på sin sida.
    Han kommer vara intelligent, duktig på att tala, manipulera och ha makt och pengar i överflöd, och tillslut så kommer han kräva att alla ska tillbe honom, eller så avrättas dom.
    Han kommer sätta igång ett nytt pengasystem, där människor tvingas ha ett chip i handen eller pannan, så att de kan betala mat och dylikt, någon sorts lojalitets märke som också förknippas med honom.
    De som inte tar detta märke, blir förföljda.
    Men de som tar detta märke, är evigt förlorade och kommer hamna i helvetet. Detta står också i uppenbarelseboken.
    http://www.bible-prophecy.net/prophecybook2/b2w11.html
    Jag är inte 100% säker på vad kronorna betydde, men kan vara 10 kungar/politiker som kommer vara allierade antikrist.

Lammets brud är vi kristna, judar som icke judar som tagit emot Jesus som våran frälsare och herre i våra liv.
    Och det står också i bibeln tydligt att Gud fortfarande har en plan för Israel, samt att hela Israel kommer bli frälst i slutändan:
    Romarbrevet 11:25: Bröder, för att ni inte skall förlita er på ert eget förstånd vill jag att ni skall känna till denna hemlighet". En del av Israeliterna är förstockade och skall förbli det tills hedningarna(icke judarna) i fullt antal har nått målet. Men då skall hela Israel bli räddat som det står skrivet" Från Sion skall befriaren komma och ta bort all synd från Jakob"

Samt att de som förbannar Israel själva blir förbannade.
    http://nlt.scripturetext.com/genesis/12.htm

• o0Noun0o
    KristenTjej84 skrev 2012-04-20 22:33:05 följande:
    Att Jesus kommer att stå vid sin kungatron och döma mänskligheten.
    De som har tagit emot honom som frälsare och Herre, eller varit för unga för beslutet, är med i livets bok.
    De som inte har tagit emot honom, trots flera chanser de haft på jorden, kommer inte vara med i livets bok.
    Alla människor kommer gå igenom samma sak, oavsett om det är presidenter, kungar, läkare eller fattiga bönder och uteliggare.
    Då Jesus är rättvis och ser till hjärtat.
    Kort och gott, de som inte är med i livets bok hamnar i helvetet.
    Men endast Jesus vet vilka som är där och inte, så vi som människor har ingen rätt att peka finger och säga vilka som kommer dit o inte, då bara Jesus kan se hjärtat.

Odjuret är antikrist, under inflytande av djävulen själv, och falska profeten,och han  kommer få makt, kraft, pengar och otrolig intelligens från djävulen för att kunna vilseleda människor bort från Jesus och tillbe honom, då djävulen alltid har haft stor vilja att bli dyrkad.
    Djävulen vill att alla ska dyrka honom, och gör vad som helst tillsammans med sina demoner för att människor ska vända sig bort från Jesus och se Jesus som tråkig och läskig tyrann, och sig själv som häftig, cool, spännande och maktfull, ockultismen är en av djävulens sätt att vilseleda mänskligheten tillsammans med demoner som följer honom.
    Till ockultismen tillhör: spåtanter och spågubbar, medium, siaren, medicin män(afrika), häxor mfl.
    Alla villolärande religioner har också demoner bakom sig, som binder folk och försöker få dom att inte ta emot Jesus kosta vad det kosta vill.

Först och främst; Tack för ditt utförliga svar! Då detta ämne är en het potatis uppskattar jag din ärlighet. Gällande ovantående är vi helt överens, men jag undrar då hur du ser på följande:

"Då fick jag se att det stod en vit häst framför mig. Ryttaren som satt på den hade en pilbåge, och man satte en segerkrans på hans huvud. Som en segrare red han sedan ut över jorden för att än en gång segra.
    3 När Lammet bröt det andra sigillet, hörde jag nästa levande varelse säga: "Kom!"

-och-:

"och jag hörde något som lät som en röst bland de fyra varelserna säga: "Ett kilo vete för en hel dagslön och tre kilo korn för samma pris, men skada inte oljan och vinet."
    7 När Lammet bröt det fjärde sigillet, hörde jag den fjärde levande varelsen säga: "Kom!""

Varför har det gjorts halal(tillåtet) för kristna att handla med ränta? Vem ska segra "än en gång"? Det är uppenbart inte Isa(saw) i just denna mening.
    KristenTjej84 skrev 2012-04-20 22:33:05 följande:
    Alla skl "Profeter" som inte accepterar Jesus och allt som står i bibeln om honom( Som vägen sanningen ochj livet, den enda vägen; Guds son etc) utan försöker upphöja sig själva och sin godhet istället t ex, är falska profeter.
    Då Muhammed inte ser Jesus som Guds son, då Gud fadern han enligt honom inte "behöver någon son"
    Så ser vi honom som falsk profet tyvärr.
    www.letusreason.org/islam11.htm
    Vi vet inte vem Antikrist kommer att vara, men han kommer dyka upp i framtiden, som en stor och maktfull politisk världsledare, en sann humanist och lockar stora skaror människor på sin sida.
    Han kommer vara intelligent, duktig på att tala, manipulera och ha makt och pengar i överflöd, och tillslut så kommer han kräva att alla ska tillbe honom, eller så avrättas dom.
    Han kommer sätta igång ett nytt pengasystem, där människor tvingas ha ett chip i handen eller pannan, så att de kan betala mat och dylikt, någon sorts lojalitets märke som också förknippas med honom.
    De som inte tar detta märke, blir förföljda.
    Men de som tar detta märke, är evigt förlorade och kommer hamna i helvetet. Detta står också i uppenbarelseboken.
    www.bible-prophecy.net/prophecybook2/b2w11.ht...
    Jag är inte 100% säker på vad kronorna betydde, men kan vara 10 kungar/politiker som kommer vara allierade antikrist.

Lammets brud är vi kristna, judar som icke judar som tagit emot Jesus som våran frälsare och herre i våra liv.
    Och det står också i bibeln tydligt att Gud fortfarande har en plan för Israel, samt att hela Israel kommer bli frälst i slutändan:
    Romarbrevet 11:25: Bröder, för att ni inte skall förlita er på ert eget förstånd vill jag att ni skall känna till denna hemlighet". En del av Israeliterna är förstockade och skall förbli det tills hedningarna(icke judarna) i fullt antal har nått målet. Men då skall hela Israel bli räddat som det står skrivet" Från Sion skall befriaren komma och ta bort all synd från Jakob"

Samt att de som förbannar Israel själva blir förbannade.
    nlt.scripturetext.com/genesis/12.htm

Nej, som många kristna i Arabien under den mörka tiden trodde; Att Isa(saw) var avlad av Allah(swt), så är det falskt. Allah(swt) har aldrig avlat, ej heller är Han(swt) avlad- han(swt) är evig och högt över mänskliga begär och attribut! Däremot motsätter jag mig inte alls att Isa(saw) var Guds barn, på det sätt Torah och Bibeln ideligen beskriver Guds barn, Han(saw) är Kristus Messias och vår väntade Konung! Han(saw) är däremot inte Gud, Allah, Fadern. Den Allsmäktige, den Allvetande, Den fullständigt Rättvise, Den Heligaste.
    Det är där religionerna går isär.

Antikrist kommer gömma sig för oss, men Allah(swt) gömmer sig inte alls för oss. Anti-Krist kommer vara blind på sitt ena öga, och se med det andra- men det seende ögat kommer vara defekt. Anti-Krist är följdaktligen en falsk Messias: En falsk Jesus. Åtminstone som person. Han (Ad-Dajjal, säger jag) Kommer vara verksam innan vi ser honom. Han färdas i en annan dimension i två epoker innan han träder in i vår dimension och blir synlig. Chippet är endast ett märke, och då Rom (babylonska Rom) snarare representeras av Britter och USA(i dagsform) så kommer chippet troligtvis bara provas ut i USA innan ekonomin faller(och USA med den).

Besten(odjuret) består av mycket mer! Du minns väl att "all världens ledare ska ligga med babylon"? Min älskade Profet har också sagt mig att (förskräckligt nog) ska dom muslimska lärda vara dom värsta bland mänskligheten, all världens fitna(prövning) ska utgå från dom. Visste du det?
  • KristenTjej84

Jag är fortfarande övertygad om att det jag skrev är sant.
    Dels för att det står i bibeln, och dels för att den helige anden bekräftat för mig att det jag skrev stämmer, och dessa två hänger ihop. Det finns bara en frälsare och det är Jesus, men antikrist(odjuret) kommer försöka få världen att tro att HAN är frälsaren.
    Den helige anden skulle aldrig gå emot det som står i bibeln, då människor som skrivit den varit under hans inflytande. Fadern, sonen och den helige anden samarbetar förstår du.
    Jag har i alla fall svarat på dina frågor och önskar dig en fortsatt trevlig helg:)

• o0Noun0o
    KristenTjej84 skrev 2012-04-20 23:33:11 följande:
    Jag är fortfarande övertygad om att det jag skrev är sant.
    Dels för att det står i bibeln, och dels för att den helige anden bekräftat för mig att det jag skrev stämmer, och dessa två hänger ihop. Det finns bara en frälsare och det är Jesus, men antikrist(odjuret) kommer försöka få världen att tro att HAN är frälsaren.
    Den helige anden skulle aldrig gå emot det som står i bibeln, då människor som skrivit den varit under hans inflytande. Fadern, sonen och den helige anden samarbetar förstår du.
    Jag har i alla fall svarat på dina frågor och önskar dig en fortsatt trevlig helg:)

Ja, jag försöker inte omvända dig- bara få dig att ta till dig bibeln.

Ha en härlig helg du också!
  • KristenTjej84

Först och främst; Tack för ditt utförliga svar! Då detta ämne är en het potatis uppskattar jag din ärlighet. Gällande ovantående är vi helt överens, men jag undrar då hur du ser på följande:

"Då fick jag se att det stod en vit häst framför mig. Ryttaren som satt på den hade en pilbåge, och man satte en segerkrans på hans huvud. Som en segrare red han sedan ut över jorden för att än en gång segra.
    3 När Lammet bröt det andra sigillet, hörde jag nästa levande varelse säga: "Kom!"

-och-:

"och jag hörde något som lät som en röst bland de fyra varelserna säga: "Ett kilo vete för en hel dagslön och tre kilo korn för samma pris, men skada inte oljan och vinet."
    7 När Lammet bröt det fjärde sigillet, hörde jag den fjärde levande varelsen säga: "Kom!""

Varför har det gjorts halal(tillåtet) för kristna att handla med ränta? Vem ska segra "än en gång"? Det är uppenbart inte Isa(saw) i just denna mening.

Jag har fått den uppfattningen om att ryttaren på den vita hästen är Jesus Kristus.
    Eftersom vit färg symboliserar renhet. Och Jesus är och förblir ren i all evighet.
    Det där andra, med ryttaren på svarta hästen samt texten om att inte skada oljan eller vinet, har jag uppfattat och hört ska betyda att det kommer bli ekonomiska kriser i världen, så att man har bara tillräckligt mycket med pengar för att kunna mätta sig själv och sin familj med mat. Något som redan börjat ske i världen med ekonomiska kriser t ex i Grekland, och något jag personligen sett i en dröm/vision.

Finns mycket bra bibel undervisning om ändens tid, jag brukar lyssna på Derek Prince:

">

">

">

När du har tid, lyssna gärna igenom dessa! 

• o0Noun0o
    KristenTjej84 skrev 2012-04-21 00:04:24 följande:

"Då fick jag se att det stod en vit häst framför mig. Ryttaren som satt på den hade en pilbåge, och man satte en segerkrans på hans huvud. Som en segrare red han sedan ut över jorden för att än en gång segra.

-och-:

Jag har fått den uppfattningen om att ryttaren på den vita hästen är Jesus Kristus.
    Eftersom vit färg symboliserar renhet. Och Jesus är och förblir ren i all evighet.
    Det där andra, med ryttaren på svarta hästen samt texten om att inte skada oljan eller vinet, har jag uppfattat och hört ska betyda att det kommer bli ekonomiska kriser i världen, så att man har bara tillräckligt mycket med pengar för att kunna mätta sig själv och sin familj med mat. Något som redan börjat ske i världen med ekonomiska kriser t ex i Grekland, och något jag personligen sett i en dröm/vision.

Finns mycket bra bibel undervisning om ändens tid, jag brukar lyssna på Derek Prince:

">

" target="_blank">

">

" target="_blank">

">

" target="_blank">

Ja, den vita färgen symboliserar trohet mot Gud- det är den korrekta maliga klädseln för en man som vill visa att han fullständigt unnderkastar sig Gud och inte strävar efter annat. "I do not judge of my will, but the will of my Father".

Du har fattat rätt, men du har inte erhållit hjälparen. et är räntan och inflationen som skapar det ekonomiska förtrycket och tillbedjan av världsliga rikedomar (det är inte ditt inre som räknas, utan hur mycket du kan sko dig på andras bekostnad). Se till världen, res från kust till kust, inhämta kunskap- så ser du att Gud har rätt!

jag ska lyssna på dom. Tack!
  • o0Noun0o
    KristenTjej84 skrev 2012-04-21 00:04:24 följande:

-och-:

">

" target="_blank">

">

" target="_blank">

">

" target="_blank">

Du kanske inte vet att vete och korn en gång i tiden även gick som valuta? Det är därför "Ett kilo vete för en hel dagslön och tre kilo korn för samma pris, men skada inte oljan och vinet." syftar på inflation och ränta.
Svar på tråden Kristna! Appropå Livets Bok!