Nu ringde svärmor igen och vill låna pengar
Förra månaden ringde hon, hon hade inga pengar kvar. de var väl runt samma datrum. Hon fick låna 1000 kr och sa att vi ska få tillbaka dem..Vi tänkte de att de är klart hon ska få låna, hon har ju ett barn fortfarande som bor hemma. Som jag för övrigt låna ut 200 kr till. (Oki de är ju strunt summa för mig), men är man 20 år utan jobb och bara shoppar upp sina pengar så tycker jag att man kan ta ansvar att betala tillbaka det när man får sitt bidrag. Hur som nu ringde svärmor idag hade inga pengar till mat =( Åhh visst kan vi tänka oss låna ut igen men vi vet att mycket av de pengarna kommer de att gå åt till alkohol och cigg...Och att vi inte kommer att få se dem igen och att hon åter igen nästa månad inte kommit ur den cirkeln och vill låna igen. Hon bor 60 mil bort så att ta henne till affären och handla går ju inte =(
Kan man köpa nå ica grejs så hon bara kan handla mat? Vi vet att vi inte kommer få igen dem för att jag låna ut 1500 till henne för 8 år sedan som vi aldrig såg ha ha. tips tack, känns elakt att inte kunan hjälpa henne och jag vill inte heller om de bara ska gå till skit.