• Petrol

dumpster diving

soffliggaren skrev 2012-10-08 18:34:27 följande:
    Tänkte bara kolla hur det går för er ? Nya som gamla dumpstrare Glad
    Det går upp och ner mest hela tiden, det enda som är säkert är att man inte behöver vara hungrig:)

Det är en galen värld vi lever i!
  • Petrol
    Snigelkott skrev 2012-10-22 18:05:51 följande:

Tips om man har för mycket bröd är att torka till skorpor och sen tex göra köttbullar, punchrullar eller crumble cakes. Punchrullar speciellt om du har marsipan :) Jag divar inte eftersom affären vi handlar i faktiskt säljer ut mat väldigt billigt ibland, och vi bunkrar då. 15 paket tacobröd för 30 kr räckte länge! De rear allt från nudlar till älgstek, via apelsiner.
    Det var ett rätt bra tips faktiskt, ska tänka på det.
    Annars brukar jag mest göra krutonger av gammalt bröd, men krutonger äter man ju inte så vansinnigt ofta, inte jag iaf.
  • Petrol
    Anonym (Viljan) skrev 2013-05-15 21:35:20 följande:
    Går det att blåsa liv i den här tråden, tro...?
    Är så grymt sugen på att prova, men vet inte hur man börjar eller hur man boostar sig själv att våga.... 
    Kör, bara kör:) Du får ta ditt närmaste ställe och reka och kolla vad som finns bara, brukar aldrig/sällan vara folk ute efter midnatt på vardagsnätter så risken att stöta på någon är ju rätt liten på de flesta ställen:)

Nervositeten släpper efter första gången, sen blir det bara roligt och givande!
  • Petrol
    Anonym (Viljan) skrev 2013-05-16 09:36:09 följande:
    Jag är riktigt nervös av bara tanken, men precis som du säger borde det väl släppa när man väl satt igång :)?
    Läser ju hur mycket mat/prylar dumpstrare kan få med sig och lockas både av ett lägre matkonto, men också av tanken att motverka, eller i varje fall minska lite på slöseriet med mat...

Kollade runt lite på nätet och många hävdar att det är olagligt att dumpstra. Även om det skulle vara det kan jag ändå känna att ändamålet helgar medlen :)... 
    Olagligt och olagligt, det är en sk gråzon. Sålänge du inte tar dig för olaga intrång genom att bryta dig in någonstans eller klipper lås så begår du inget direkt lagbrott, tror det finns friande dom faktiskt, men är inte säker. Och min erfarenhet är att sålänge man är trevlig om man blir påkommen av konstapeln och inte förstör eller liknande så är de flesta rätt överseende, Oftast har jag fått komma undan med min mat och en förmaning om att inte göra om det, vissa har sympatiserat till och med. Någon enstaka gång har jag fått slänga tillbaka grejerna, och gått och hämtat dem halvtimman efter förstås;)

Svar på tråden dumpster diving