• DeLuxeMamma

VARNING! Vänsterextrema åsikter finns även på FL

Jag hoppas vi alla vågar stå emot dessa extrema och kommunistiska åsikter som oftast idag vänder sig mot sverigedemokrater men i vissa fall vänder sig mot alla oliktänkande i allmänhet.
    Till de vänsterextrema som försöker sprida sin galla på forum som detta och liknande:
    ERA ÅSIKTER ÄR INTE OKEJ!!!

• Svar på tråden VARNING! Vänsterextrema åsikter finns även på FL
  • Happymom

U Fitzgerald82,
    Du får läsa om det du precis citerade.
    Jag har inte skrivit att de båda har samband. Jag skrev varför man varnar.

Det man inte vet något om är man rädd för... Folk är rädda.

• psak
    Happymom skrev 2012-04-22 08:54:05 följande:
    U Fitzgerald82,
    Du får läsa om det du precis citerade.
    Jag har inte skrivit att de båda har samband. Jag skrev varför man varnar.

Det man inte vet något om är man rädd för... Folk är rädda.
    Just därför bör alla som inte har koll läsa på litegrann. Vi vettiga invandringskritiker röstar på SD så man kan ju börja med att kolla in deras hemsida.

Och till TS: helt riktigt. Existerar det ena så existerar det andra. 
  • Happymom

Ja psak, det kan man göra.
    Det farliga är fördomar som folk gör till verklighet. Kritik, ja, det måste man våga. Det är inte bra när politerna och vanliga människor inte vågar lufta de problem som faktiskt finns inom invandrarpolitiken. Fördomar, nej, man kan inte dra alla över en kant och måste se till den enskilda personen och människan.

Bara för att våldtäkter och gängkriminalitet är övrepresenterade bland invandrare, så betyder det inte att alla är det. 90% är det inte, de vill göra rätt för sig och bara leva ett normalt liv med sina barn och familjer, utan att vara rädda för diskriminering m.m.

De flesta som har sådana åsikter känner inte en enda invandrare personligen. De har bara "hört".

• Gördetnu

Det är djäkligt konstigt med detta islamvurmade från vänstermänniskors och feministers sida med tanke på hur vänstersympatisörer och feminister och kvinnor i allmänhet blir behandlade i islamiska stater...

• Happymom

Feminism och vänster är inte samma sak. Även om många går hand i hand vad gäller dessa. Många jobbar däremot för ett bättre samhälle och jämnställdhet även i andra länder.
    Jag är för jämställdhet och yttrandefrihet inte diktatur.
    Jag skulle inte rösta på varken SD eller Vänstern och inte M eller S heller för den delen!

• psak
    Happymom skrev 2012-04-22 20:23:34 följande:
    Ja psak, det kan man göra.
    Det farliga är fördomar som folk gör till verklighet. Kritik, ja, det måste man våga. Det är inte bra när politerna och vanliga människor inte vågar lufta de problem som faktiskt finns inom invandrarpolitiken. Fördomar, nej, man kan inte dra alla över en kant och måste se till den enskilda personen och människan.

Bara för att våldtäkter och gängkriminalitet är övrepresenterade bland invandrare, så betyder det inte att alla är det. 90% är det inte, de vill göra rätt för sig och bara leva ett normalt liv med sina barn och familjer, utan att vara rädda för diskriminering m.m.

De flesta som har sådana åsikter känner inte en enda invandrare personligen. De har bara "hört".
    Okej, men du. Nej, "alla är inte det", men alltför många är det enligt tillgänglig statistik. 90% förresten, var får du den siffran ifrån, blir man ju nyfiken på. Visst är Sverige ett väldigt attraktivt land att flytta till numera, framför allt för folk från vissa delar av världen och det har sin grund inte minst i att man inte ens behöver jobba här för att få bostad, försörjning och uppehållstillstånd. Därav den stora massan "flyktingar" som inte ens är riktiga flyktingar (även om en liten andel har riktiga flyktingskäl).
    Jodå, jag personligen känner invandrare personligen, inte för att det hör hit; man behöver inte umgås med hitvandrade personer för att kunna läsa och förstå statistik.
  • Happymom

Psak,
    Det lyser igenom starkt att du har rasistiska åsikter. Tror inte det är någon ide att vi diskuterar vidare...

• U Fitzgerald82
    Happymom skrev 2012-04-23 20:56:08 följande:
    Psak,
    Det lyser igenom starkt att du har rasistiska åsikter. Tror inte det är någon ide att vi diskuterar vidare...
    Om du syftar på inlägget ovan så ter det sig obegripligt att du skriker om rasism och du gör dig lite till ett åtlöje, Psak har skrivit om hur asylinvandring i dom flesta fall går till, majoriteten av dom som kommer som "flyktingar" saknar helt och hållet asylskäl utan är ekonomiska flyktingar och mycket riktigt så behöver dom inte arbeta för att få bostad,försörjning och uppehållstillstånd - sveriges migrationspolitik i ett nötskal.

Citerar ett gammalt uttal från Carl Bildt - Något som är sant kan inte vara rasistiskt
  • FMGA
    U Fitzgerald82 skrev 2012-04-24 00:08:54 följande:
    Om du syftar på inlägget ovan så ter det sig obegripligt att du skriker om rasism och du gör dig lite till ett åtlöje, Psak har skrivit om hur asylinvandring i dom flesta fall går till, majoriteten av dom som kommer som "flyktingar" saknar helt och hållet asylskäl utan är ekonomiska flyktingar och mycket riktigt så behöver dom inte arbeta för att få bostad,försörjning och uppehållstillstånd - sveriges migrationspolitik i ett nötskal.

Citerar ett gammalt uttal från Carl Bildt - Något som är sant kan inte vara rasistiskt
    Tja, det finns någon tråd här på FL då ett medium förutspår folks framtid genom att titta på en bild av dem.

Kanske ändå lite mer seriöst än sverigedemokraternas seanser då de kommer fram till hur stor andel av de asylsökande som har asylskäl.

Ja, herregud. Jag skulle så gärna vilja få vara åskådare till en av seanserna. 

En vanföreställning är en vanföreställning. Och att tro att man på eget bevåg kan ändra kriterierna för vem som ska bedömas ha asylskäl och dessutom tillmäta de egna seanserna större trovärdighet än Migrationsverkets bedömningar - ja det är en vanföreställning som kallas SD. 
  • Happymom

U Fitzgerald82,
    Som sagt, ingen ide att diskutera saker med folk som är så enkelspåriga och fördomsfulla.

Jag diskuterar gärna invandrarpolitik... Med vettiga människor.

• psak

Synd där, Happymom, du lät ganska vettig ett tag och så faller du själv in i vänsterextremisternas (av vilka jag ser att den mest frenetiske representanten på FL nu dykt upp i tråden, rätt passande iofs..) metoder - avfärda alla motsatta åsikter som rasistiska. Klarar du inte att bemöta argument så säg hellre ingenting isf.

Ang våldet så kan ingen vettig människa tro att tryggheten är densamma sedan massinvandringen tog fart, det är bara att titta på t ex de omskrivna våldsfallen under senaste halvåret för att konstatera hur svenskarnas trygghet minskat och minskar. 

Ang socialkontorssverige så skulle ju ett enkelt test kunna vara att införa lite krav på motprestationer (som övriga europeiska länder gör, utomlands skrattar man åt Sveriges daltande) istället för att invandrare ska få allt serverat, så får vi se om "flyktingströmmen" skulle fortsatt vara lika hög. 

• whybother
    Gördetnu skrev 2012-04-23 09:11:24 följande:
    Det är djäkligt konstigt med detta islamvurmade från vänstermänniskors och feministers sida med tanke på hur vänstersympatisörer och feminister och kvinnor i allmänhet blir behandlade i islamiska stater...

• Ormen

Finns mycket sånt på forumet.

Svar på tråden VARNING! Vänsterextrema åsikter finns även på FL