God man tillsatt bakom ryggen
Hela mitt liv är en stor jävla soppa just nu men vill ha lite saker klara för mig ifall någon kan svara. Jag är gravid i vecka 25 och förlorade den 30 januari min Pappa hastigt. Jag har en syster som är född med en cp-skada och det är gällande henne jag skriver. Hon är med i ett assistansbolag och de tillsatte en arbetsledare som lägger scheman osv för alla hennes assistenter. Sen han började har två assistenter slutat och sen har han själv snott assistenter hos min syster och tillsatt hos någon annan brukare. Nu har min systers assistansbolag som hon har haft i 17 år slängt ut henne pga sammarbetssvårigheter.. helt idiotiskt. Men nu till det värsta. Min Pappa har haft hand om hennes ekonomi hela hennes liv och avsa sig detta sommaren 2011 pga att han inte orkade riktigt för han hade sin egen firma osv... då var det meningen att min mamma eller en släkting skulle ta över detta. MEN bakom ryggen på våran familj tillsätter kooperativet en god man som är 74 år och han har orsakat oss så jävla mycket psykiskt lidande. Vad fan vet han om en 31 årig tjejs behov? Till råga på allt går min Pappa och dör och sen blir hon utslängd från sitt koopertiv och ALLT läggs på min mamma som håller på att bli psykiskt sjuk och jag får ta detta som är gravid i 6e månaden. Det är helt sjukt. Jag får alltså sitta nu en hel helg med min syster och hjälpa henne gå på toa, äta och duscha med svår forlossning och med stor jävla sorg i mitt liv pga att det inte finns några assistenter. Men tillbaka till detta om den gode mannen, det kan väl inte vara lagligt att en assistanssamordnare på ett kooperativ tillsätter en god man bakom ryggen på oss som familj? Vi får inte bestämma nåt om Sara nu. Den gode mannen vill att hon ska flytta omedelbart. Min mamma och min syster bor i nio rums lägenhet tillsammans där min syster har egen ingång och assistenterna eget rum och badrum. Vi är helt psykiskt knäckta. Hon som tillsatte den gode mannen borde ju på något sätt ha begått lagbrott och brytit mot tystnadsplikten? Ska inte familjen få bestämma vem som bestämmer efter att själva ha haft hand om det och skött det exemplariskt de senaste 31 åren? Flummigt skrivet nu kanske men jag är så jävla trött i huvet.