• shosho83

när började era småttingar att krypa

Min son är 7 mån och han har än inte börjat krypa.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden när började era småttingar att krypa
  • Alvi

Min dotter är 8,5 månad och släpar sig fram på armarna som en lam soldat i djungeln...

• La Lola

Alma - aldrig, gick vid 14½ mån.
    Hedda - vid 9 mån, gick vid 11 mån.

Normala båda två med andra ord.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • La Lola
    Alvi skrev 2012-04-20 22:43:33 följande:
    Min dotter är 8,5 månad och släpar sig fram på armarna som en lam soldat i djungeln...
    Så gjorde Hedda också innan hon började krypa.
    Fasiken vad snabb hon var! De militärintresserade storkusinerna (idag 20 och 23 år) var mycket imponerade.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Qaroliine

Vid 11 mån började hon skutta fram. Krypa normalt gjorde hon vid 15 mån.

Tilde 101221
  • Liljan77

Sonen var runt 7-8månader när han började studsa sig fram på rumpan.Han börajde gå när han var precis året.Han började krypa bara någon vecka innan dess o slutade med de då han lärde sig gå fort.

• nile10

Min dotter var tidigt på att backa till saker och sen snurra sig runt till det hon ville ha. Var runt 8 månader när hon kröp ordentligt sen började hon stjärthasa i samma veva. Började gå runt 14-15 månader

• augustisten

Stora var ganska precis åtta månader. Lilla är åtta och en halv månad nu och tar sig bara bakåt än vilket gör henne vansinnigt arg så fort hon är på golvet... Det kommer nog snart skulle jag tro för hon är uppe och "svajar" på alla fyra i alla fall.

• Vinterankan

Min dotter började krypa när hon var 4 månader men det fanns inte med att välja. Så länge barnen är nöjda med att inte krypa så är det nog skönt om det dröjer. Min dotter fattade tex inte att hon inte kunde krypa in under vardagsrumsbordet utan att slå i huvudet så hon försökte krypa in där hela tiden, slog i huvudet och blev ledsen och sedan samma sak igen 5 minuter senare (bodde på 40 kvm så det fanns inte så stora möjligheter att bara flytta henne längre bort).

• tjejhalmstad

5 månader var sonen, han ställer sig upp helt i krypställning sen viken han under armen och tar sig framåt. Även hoppar framåt liggandes. Men sitta själv en längre stund är lite svårare.

Svar på tråden när började era småttingar att krypa